Mor di! Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Helt hvitmalte gipsvegger/tak, spoter eller noen kule, stilrene lamper i hvitt. Litt spreke maleri på veggen. Lys eller mørk grå sofa og stol (har funnet noe kult i fra bolia.com) Spisestuebord, skjenk ol. går i valnøttfarger (valnøttfinèr), eksemel på skjenk: http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/spisestuen/skjenker/alpha/04-005-02_4772.aspx Eikegulv Er det helt kræsj med farger (tenker på grått og brunt), eller tror dere det kan bli bra? Gulvteppene vil jeg ha i hvit/gråtoner. Og tenkte kanskje å ha et sofabord i valnøtt slik fargen går igjen i spisegruppen.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 jeg syns det er litt kræsj med brunt bord og grå sofa. Jeg ville heller hatt et svart eller hvitt bord.
Mor di! Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2010 Hvordan tror du det ville sett ut med hvitoljet eikemøbler da? Jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt spisestuebord i hvit høyglans,men mannen er litt på trefarger... han syns det blitt litt vel lyst med kun hvite møbler, men jeg mener vi kan bryte det med dekor og noen kule stoler.
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 kanskje litt kræsj med grått og brunt, men jeg er ikke sååå opptatt av at ting skal matche... Tror du det blir bra så går du for det :-)
M by M Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Personlig hadde jeg gått på loppemarked/bruktbutikk og funnet et gammelt salongbord og malt det hvitt. Kult med konstrasten gammelt mot stramt, moderne design. Sjenken var fin, men jeg hadde valgt den i en lys farge og hatt få, men store pyntegjenstander oppå. En stor vase med friske blomster, en stabel med fine interiørbøker i samme fargetoner liggende og noen andre personlige detaljer er kjempe fint på sånne sjenker! Jeg liker heller ikke for mye mørkt treværk...det blir veldig tungt og suger til seg all oppmerksomhet. Ellers er en Jielde-stålampe og en Eames-gyngestol fantastiske innslag som garantert vil løfte interiøret :-) Tenk personlighet, så blir det alltid bra!
M by M Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 PS; grått og brunt i samme toner er veldig fint! Gå for de duse tonene.
Mor di! Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2010 Takk for gode tips M by M! Vi har et gammelt, solid og kraftig spisestuebord i stuen nå som er i fra gammelt av, så kanskje vi kunne ha pussa det ned og malt. Og hatt hvit skjenk eller noe (den samme skjenken som er lik til kommer i hvit også). Tenkte å ha få ting på skjenken, f.eks. et Alessi barfat og Holmegaard-vasen min. Har mye fint som kan stå oppå! Men er veldig greit med en slik skjenk til å gjemme vekk duker og sølvtøy ol. Skal sjekke ut stålampen-har funnet noen kjekke jeg litke veldig godt, men er absolutt verdt å sjekke ut alternativ! =)
M by M Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Bare hyggelig! Vi har en gammel spisestue som er malt hvit og lagt nye trekk på stolene. Ble veldig fint! ta en titt på bloggen min om du vil; www.marieverden.blogspot.com. Litt ned på høyre side finner du linker til en masse inspirerende interiørblogger :-)
Mor di! Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. mai 2010 Takk for linken! Er alltid kjekt å se litt på interiørblogger. Var et pent hjem du hadde! Har du erfaringer med interiørmagasin? Har startet å abbonere på Elle interiør og bonytt-håper det er noe bra!
M by M Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Takk :-) Elle og Bonytt er veldig bra. Vakre Hjem og interiør har blitt mye mer spennende og ROM123 er jeg helt avhengig av! All inspirasjon er bra. Liker best de bladene med tips om ting man kan lage selv og som også inneholder matoppskrifter, hagetips osv...Ikke bare interiør.
Mor di! Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. mai 2010 Bra at du er fornøyd med de bladene jeg har valgt å abbonere på, da! Skal helrenovere huset, så er litt kekt å få inspirasjon til innredning og interiør. Er ikke veldig flink på slik, men vet sånn ca. hvilken stil jeg ønsker. Men dersom vi ender opp med å kjøpe trefargede møbler til spisegruppen-ville du ha valgt hvitoljet eik eller vanlig eik i stedenfor valnøttfarge? Dersom vi skal ha en lys grå sofa?
M by M Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Så gøy med helrenovering! Mye jobb, men man får jo muligheten til å få det akkurat slik man vil ha det! Jeg hadde valgt hvitoljet eik. Det er dødsfint med lin, røffe kurver og de fargene du ønsker deg i tekstilene. En lys base er lurt å gå for, fordi da åpner du rommet også kan du velge tekstiler og pynt etter humør og årstid. Det er også kjempe fint med pynteting i mørkt tre inntil hvitoljet eik også syns jeg man da får et mye mer personlig interiør. Også er det knallfint sammen med en lys grå sofa. Tror min egen sofa skal bli lysgrå snart. Syns det er kjempe fint! Har i grunn lyst til å forandre på ganske mye her hjemme akkurat nå....Hvite gulv står øverst på ønskelista :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå