Gå til innhold

Reimatec vår/ høstdress istedet for regntøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker det i barnehagen, eller bør jeg kjøpe inn begge deler? Mener å ha hørt at reimatecen er like vanntett, men stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår snupp går ikke i bhg, men synes det er greit å ha både dress og regntøy. Er det fint vær, men sølete på bakken, bruker hun kun regnbuksa. Er det ikke regn, men surt, bruker vi dressen. Vi har ikke kjøpt en spes dress til dette, men bruker vinterdress uten for og har et tynt lag ull under.

Skrevet

Noen år siden jeg hadde en slik reimatec nå, men mener å huske at den var litt fora? Jeg brukte faktisk vår/høst dressen som vinterdress her på milde sørvestlandet... Den var absolutt vanntett! Men ikke så slitesterk, gikk ganske fort hull på knærne til min aktive jente, men med et par lapper på så varte den 2 sessonger.

Til sommersessongen foretrekker jeg noe som ikke har noe som helst for slik at man kan tilpasse tykkelsen vha av klærne under selv. Synes også det er mest praktisk med todelt mht å kun kunne bruke buksa når det er fint i været men vått på bakken.

Har ikke handlet inn selv ennå. Lurer litt på å kjøpe en hel vinddress + todelt regntøy.

Skrevet

Datteren min på snart 2 har både Reimatec dress og regntøy i barnehagen, og begge deler blir mye brukt. Har stort sett på seg regntøyet når det regner, og dressen ellers.

Skrevet

fikk høre av butikkdamen at reimaen tålte en viss vannsøyle, men den er ikke vanntett..

vi har regndress + reima vår/høstdress, pluss en lettere parkdress. Da har vi til hjemmebruk også.

vår gutt er 10 mnd, så da er regndress ok, men kommer nok til å kjøpe todelt regnsett når han blir større.

Skrevet

Takk for svar! Det med todelt regnsett er jo absolutt et poeng, så kanskje vi bare skal kjøpe inn begge deler. Samtidig er jo reimadressen veldig tynn og ungen slipper å bli så klam i den, så fortsatt litt usikker på hva som blir best:p

Skrevet

Flere m innspill? (sikkert vært tatt opp 100 ganger før dette her, men pytt;)

Skrevet

I min barnehage sa de at reimaen tåler moderat regn, men den tåler ikke at man setter seg i sølepytter med den, eller kraftig regn. Ville ha hatt begge deler.

Skrevet

Eg hadde kjøpt eit todelt regnsett, og ein tynn dress. Men hadde ikkje gidda å brukt masse penger på ein reimadress. Du får like gode dresser til ein mykje rimelegare penge, som er like greie no på denne årstida.

Det er annerledes på vinteren når dressene blir brukt i kulda på snø og slapps, da er kvaliteten litt viktigere.

Skrevet

Vi har begge deler. Bruker vårdressen hjemme, men bhg sverger til regntøyet, selv om vi har testa at reimadresen kan bades i i vanndammene hjemme. Våte blir begge deler på beina etter mye uteværing, men jeg opplever begge deler som bra nok. Reimadressen blir fin å ha på seg når det blir tørrere ute og ikke så svett å ha på. Frakter begge deler fram og tilbake hver dag, siden de gjerne finner på å være ute to ganger om dagen, og det er fint å ha et ekstraskift. Men alle ungene har regntøy på seg nå. Føler det er barnehgaenormen.. hehe! :)

Skrevet

Betalte forresten 45o kr (halv pris) for Reimadressen. Har kjøpt i str. 98, selv om hun bare er 84 cm lang, så den kan hun nok ha til neste år også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...