Gå til innhold

skal-skal ikke.....trenger litt råd og tips!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden sagt ay jeg ikke vil ha flere barn....har jente på 16 og gutt på 12. Men har nå ny samboer, han har ei på 5. Vi har bodd sammen i 2 år. Jeg er 35 år.

Han har lyst på flere barn, men jeg har hele tiden sagt nei. Men har i det siste begynnt å tenke at det er kanskje litt egoistisk av meg.

Hva synes dere?

Det hadde jo vært kjekt med et felles barn, men har endel tanker om det å "starte på ny" når mine er så store.

Noen som kanskje har erfaring fra samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man angrer aldri på et barn.

Go for it!

Skrevet

Småbarnstiden går uhyggelig fort !!

For deg blir det for sent om ca en 5-7 års tid +/-. Men ikke for han...

Kan hende du gjør lurt i å få et barn, men IKKE om du ikke ønsker det selv :)

Skrevet

Helt sant at man ikke angrer på å få barn;) De 2 jeg har er det beste som har hendt meg. Og tida går veldig fort. Verste er jo at jeg ikke føler meg så "gammel"...hehe;)

Er vel mer friheten nå jeg er redd for å miste... Ble mamma første gang da jeg var 17,5 år.

Skrevet

Det er vel ikke "egoistisk" og ikke "vill gi" ny samboer flere barn?

Jeg har selv to, og skal IKKE ha fler..Om min mann dør, eller det på annen måte blir til at jeg ender opp med annen mann må denne bare innfinne seg at "kjærlighetsbarn" blir det aldri..

Må jeg starte et nytt kjæresteforhold, så vil det bli nettopp det. Et kjærlighetsforhold med meg og ham når vi kan og vil, og med egne familier utenom... ALtså, kan jo selvsagt leve sammen jeg, ham mine og hans barn...Men siden jeg nå er godt oppi 30 åra, det ikke ser ut til å bli slutt enda/eller om samboer plutselig dør, så vil jeg uansett være såpass "gammel" og eventuell"ny mann" vil være såpass gammel at jeg antar vi begge er selvstendig økonomisk, sitter med eget hus, har ordnet liv både på fritid og jobb, og da kan vi fortsatt beholde de godene DET medfører og kombinere det med å være "Kjærester" :o) Tror ikke en gang jeg vil ha ny samboer.....

Jeg skjønner ikke at ny mann skal gi en lyst på flere barn? Jeg vet at to er det jeg maks vil føle jeg kan håndtere som alenemor, og det må jeg renge med og bli en eller annen gang (forhåpentligvis IKKE, men med dagens skilsmissestatistikk, fare for sykdom/død som gjør at mannen ikke kan bidra økonomisk eller praktisk med barna, så er det en stor sjanse for at det skjer), og om jeg da får ny mann så gjør det ikke MEG istand til å ta vare på flere barn....

Er det noe som er "dødare" for et forhold er det jo barn, ikke akkurat noe "boost" for kjærligheten iallefall..Med hormoner på ville veier i åresvis under prøving, under graviditet og i småbarntiden...

Dere skjønner vel at jeg ikke har sans for "Kjærlighetsbarn",- men jeg skjønner bare ikke vitsen....Mulig jeg er kald og kynisk..Men jeg vet at samme hva som måtte skje så vil jeg kunne stille opp for begge mine barn...

Skrevet

takker for råd...ønsker gjerne flere;)

dytter.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...