Gå til innhold

Hvor mye penger sender man med barna? (også på anonym-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter og hennes kusine, begge på 12-13 år - skal på London-tur med sine besteforeldre. Den har vært planlagt lenge - egentlig i årevis, siden de tar med alle barnebarna på tur når de er 12 år. Planen var muscials, museumsbesøk, shopping osv. De skal være borte i 3 dager.

Hvor mye hadde dere sendt med deres datter?

Vi tenkte ca. 300 kroner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt opp til dere. Hvis besteforeldrene betaler for hele gildet, inkl i diverse inngangpenger, mat osv så trenger de ikke stort mye lommepenger utenom, hvis de da ikke skulle kjøpe seg noe konkret som feks klær ol.

Jeg hadde nok sendt med litt mer siden 300kr fort hadde fløyet bort i et plagg til min 12åring.

Kan vøre greit dere foreldre avtaler slik at begge kusinene får med seg like mye, så det ikke blir urettferdig på noen måte. Litt synd om den ene har med seg 300 og den andre 3000kr for å sette det på spissen.

Skrevet

300 kr Kødder du? Det hørtes veldig lite ut. Det meste i London koster jo.

Kommer an på hva pengene skal dekke og hva besteforeldrene kommer til å betale for.

Må regne med penger til t-bane, kanskje en taxi eller to, transport til og fra flyplassen, mat/drikke, inngangspenger (mange av museene er gratis, men slikt som London Eye og Mme Tussaud's koster masse), shopping osv.

Hvis du sier hva jentene skal dekke selv, så er det kanskje litt lettere å svare.

Skrevet

Det hørtes da veldig lite ut, med mindre besteforeldrene har tenkt å gi dem noen penger også...

Dette er jolitt once-in-a-lifetime, ville sendt med 1000 kr tror jeg.

Skrevet

Eg ville nok sendt med litt meir, med tanke på at dei nok gjerne vil shoppe litt. Ein tolvåring vil nok mest sannsynleg bruke litt meir enn 300 kroner i London.. ;-) Men eg veit jo ingenting om dykkar personlege økonomi, korleis dykkar dotter er, om ho har litt pengar sjølv og om besteforeldra har tenkt å sponse litt shopping, så dette er vel best om du vurderar sjølv. Men eg ville nok ha sendt med ho litt meir pengar når ho først skal til London.. :-)

Skrevet

Hmm.Regner med at besteforeldre betaler alt av museer, mat,musikaler osv da?Tror jeg ville sendt med mer jeg altså.

Kanskje hun vil kjøpe noe til dere foreldre også?Det er ikke akurat så veldig mye man får for 300 kr nå i dag..

Kanskje dere kan sende litt ekstra med besteforeldre sånn at hun har i reserve itilfelle det er noe hun finner som hun har veldig lyst på?

Skrevet

Skulle det stå 3000kr kansje? Siden det står 2-3 000 på anonym?

I så fall er det nok mer reelt synes jeg. Men ville kansje latt besteforeldrene ta vare på pengene og posjonert ut litt. Er vel uaktuelt at de vandrer rundt alene i london uansett i den alderen :-)

Skrevet

Hva er det de trenger penger til da?

Hvis besteforeldrene betaler reise, opphold, inngangspenger ol trenger de egentlig ingenting.

Hvis de trenger klær eller noe annet synes jeg dere skal sende med dem det de ville brukt på tilsvarende om de var hjemme. Til ting utenom det synes jeg de bør bruke egne oppsparte ukepenger eller liknende. Om de ikke får ukepenger foreslår jeg 50,- pr dag. Da har de til en is eller liknende. Jeg ser ingen grunn til å sende med hverken barn eller voksne mye penger til shopping hvis det ikke er noe de trenger.

Skrevet

Ehh - jeg tror jeg hadde gitt litt i lommepenger - f.eks. 300, men at de kan få lov til å ta litt av sparepengene sine for å ha med. Ev. avtale med besteforeldrene at dersom de ser noe de gjerne vil ha, så kan de få lov å bruke av sparepengene sine (som de da har kontroll på).

Skrevet

En 12 åring må vel få lov til å bruke sine egne sparepenger som hun vil. Da forutsetter jeg selvfølgelig at det er penger hun selv har spart av ukepenger, fødselsdagspenger eller liknende. Dåpspenger ol er noe annet.

Skrevet

Hadde nok sendt med minst 1000 kr.

Skrevet

Mente du 3000?:) Det synes jeg hørtes rimlig ut, London er jo en shoppingby uten like. Jeg svei av 7000 på 2 dager der uten problemer da jeg var med mamma på tur dit som 14-åring:)

Skrevet

1500- 2000

Skrevet

OK, tusen takk for svar.

Skrevet

minst 2000. Har ikke vært der, men har hørt at penga får bein å gå på :P

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke 3000 kr hadde vært helt urimelig.

300 kr er urimelig lite.

Skrevet

Tuller du nå? Må være en tastefeil, eller mente du faktisk 300 kroner? Hundre kroner dagen...... Tror du virkelig det holder??

Nei, 3000 tenker jeg burde være greit....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...