Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Min datter og hennes kusine, begge på 12-13 år - skal på London-tur med sine besteforeldre. Den har vært planlagt lenge - egentlig i årevis, siden de tar med alle barnebarna på tur når de er 12 år. Planen var muscials, museumsbesøk, shopping osv. Pundet er jo villig nå, så det er lurt å kjøpe vårklærne osv der. De skal være borte i 3 dager. Hvor mye hadde dere sendt med deres datter? Vi tenkte 2000-3000 kroner. Er dette alt for mye, litt lite eller passe? Turen er jo noe hun har gledet seg til lenge, og det er ikke meninigen at besteforeldrene skal kjøpe klær osv til henne - de spanderer jo billett, hoyell, fornøyelser og mat.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Hva med å sende med de rene "sløse-lommepengene" til datteren din og så sende med det som skal gå til fornuftige kleskjøp via besteforeldrene hennes?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 høres greit ut ja....koster å handle litt. Hadde kommet til å sendt med 2-3 tusen hvis min 12åring skulle på lignende tur.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 2-3000 kroner høres greit ut synes jeg. Det er jo en del bra dealer man kan få gjort der. Feks. koster et par Converse sko ca 250 kroner i mindre størrelser og ca. 300-350 kroner i de litt mer "voksne" størrelsene (jeg bruker str 37 og betalte ca 300 kroner for et par kule Converse). Det er jo ca halv pris av hva man betaler i Norge, og er jo veldig populære sko blandt "kidsa". ;P Så ville absolutt sendt med penger, evt. som besteforeldrene passer på, slik at de kunne gjøre noen sånne kjøp hvis de kommer over. =) Ellers ville jeg ha avtalt med foreldrene til den andre tenåringen, slik at de begge har med samme beløp. På den måten blir det ikke "urettferdig" på noe vis. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå