Gå til innhold

Hyppige kynnere - bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 20 uker på vei og opplever mye kynnere, dels ganske plagsomme. Er dette noe å bekymre seg for, evn hva bør jeg gjøre? Slappe av..?? Ikke alltid like lett.. Dette er barn nummer 3, har ikke vært plaget med dette i tidl. svangerskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter også barn nr 3 og har samme problemet. Fint hvis noen kan svare..... Jeg er 20+5

Skrevet

3mann her og og har vonde kynnere.er så vonde at jeg stønner og ikke klarer bevege meg.kjennes ut som en svak rie.veldig plagsomt.kommer når jeg stresser fysisk/psykisk.varer alt fra 5 rminutter til en halvtime

Skrevet

Jeg er plaget med det samme (er 22+3) og ringte jordmor i dag- for det bekymrer meg litt....

Mine kommer uprovosert, uansett om jeg sitter, ligger eller går....og varer en del minutter.

Jordmor sa at så lenge jeg ikke hadde store smerter og at de økte på, kunne jeg bare slappe av. Det var helt normalt å ha dette i fra uke 16.

Hun sa jeg også kunne levere en urinprøve, bare for å utelukke infeksjon....

Hvor langt er du på vei. får baby 2010?

Skrevet

masse kynnere på meg å. er i uke 26 med nr 3. kynnerne begynte utpå dagen i går og har bare fortsatt. er det samme hva jeg gjør, hjelper ikke å hvile heller, gir seg liksom ikke. så føler meg ganske øm nederst i magen. skal til jordmor i morgen. tenker mye på hva det kan skyldes... så håper på noen beroligene svar i morgen.

Skrevet

hei.. jeg er har ikke dette og er bare andregangs.. men jeg hang ganske mye her inne da jeg ventet gutten min og da var det mange 3dje gangs som hadde det samme.. det jeg fikk med meg da var at 3dje gang var vist det magiske tallet for maserier og slikt.. =)

Vet ikke om det er en sannhet i den myten om at det er mest maserier og tull med nr 3... men siden flere av dere ovenfor venter nr 3 kan det jo hende.. ;)

Skrevet

Sliter også med kynnere. Blir spesielt slitsomt på kvelden når magen krampers seg sammen og nekter å slappe av så lenge jeg ikke legger meg ned. Merker også at jeg får de når jeg har spesielt vondt av bekkenløsning. Gjør ikke vondt men er ubehagelig når de sitter lenge.

Klarer ikke å finne noe ordentlige svar om jeg burde være bekymret og jordmor ga veldig diffuse svar. Er ikke sikker hva jeg kan gjøre. Går ikke bare å legge seg med engang man kommer hjem fra jobb :(

Skrevet

kynnere... jeg også... 2. gangs... ca 27 uker...

Min lege sa det var mer og mer kynnere med 2.gangs enn første...

Jeg var veldig plaga m første... og nå er det verre.. uholdbart...

Det eneste som hjelper meg er å være i ro.

Om jeg står, går, reiser meg opp eller ned, sitter....de kommer uansett.

Magen min er knallhard mesteparten av tiden. Ikke alle er like vonde da, men skikkelig ubehagelig å gå rundt med en knallhard mage som du føler skal sprekke hvert sekund.

Jeg tror ikke vi trenger være bekymret for dette. Men følge med, det må vi jo. Jeg skal på kontroll imorgen, og jeg lar ikke vær å si noe om det, liksom...

Magen øver seg jo bare på det som skal skje... :-D

Skal sies at jeg fødte 3-4 uker før, med førstemann.

Skrevet

kynnere her også, er 2 gangs og i min 28 uke.

mine kynnere er helt forjævlig(unnskyld språket), noen ganger er det så vondt at det føles ut som hele babyen e på vei ut. fødte 2 dager etter termin med nr 1 men har en følelse over at jeg føder før denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...