Mor di! Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Leste brevet som fulgte med innkallesen (hmm...skrives det slik? ble plutselig veldig usikker, gitt), der det sto at de skulle sette inn kateter for å gi kontrastvæske, så skulle han gi beskjed når han måtte tisse. Jeg ser for meg at dette kommer til å bli svært vanskelig, da han er så liten at han ikke forstår hva som skjer. Noen med erfaringer? Har de spesielle prosedyrer for så små barn?
Blue Lady ♥ Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Ja det har jeg vært med på mange ganger. Har ditt barn avvik på nyrene eller andre problemer? Min er født med en kronisk nyrelidelse og måtte fjerne venstre nyre i fjor. Er det mucg du skal ha? Det som skjedde da min gutt skulle gjøre det var at han fikk ikke sløvemedisiner,og det anbefaler jeg det og forlange å få!! Den undersøkelsen og lignede vi har hatt på vår gutt var nesten værre enn selve operasjonen fordi har hadde vondt og jeg måtte tviholde han og synge for han mens både han jeg gråt like mye. Det de gjør er og dytte en liten tynn slange opp i penisen og fyller opp blæra. Vis jeg husker riktig..Men han måtte legge veneflon som de gav kontrastvæske først. Etter det lå han på røntgen bordet og da måtte han ligge helt stille mens han tisset så de fikk riktige bilder.
Mor di! Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2010 Takk for svar. Ja, det er MUCG han skal ta... jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig. Godt du ga tips om sløvemedisine, kommer nok til å høre med de om han kan få noe. Han har hatt uvi, og det er visst standard prosedyre å sjekke ut nyrene dersom gutter får det, for det er visstnok uvanlig...
Blue Lady ♥ Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Ok Ikke bekymre deg det går så bra Det er en kjapp undersøkelse,men får han likeglad eller andre medikamenter må dere være der litt på overvåking etter undersøkelsen. Mulig de vil ta MUCG uten medikamenter,men da ville jeg på det sterkeste anbefale det. Det er ikke en hyggelig undersøkelse,men ei heller farlig Dette går bra Lykke til
Mor di! Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2010 Takk for det =) Og takk for at du delte erfaringene. Det er bare så skummelt å måtte gjøre undersøkelser som en ikke har erfaring med tidligere, men som du sier så går det nok helt fint =)
Blue Lady ♥ Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Ja det skjønner jeg.Og det er skummelt,for når dere tar den har ikke du lenger kontroll over ditt barn,du kan ikke si stopp eller ta vekk det som din gutt føler er fælt. Det er vondt å stå på sidelinjen som mor og ``godta`` at de skal gjøre slikt mot ditt barn. Vær ærlig med deg selv,si ifra at du gruer deg,det er lov å grine,trøst ditt barn så godt du kan. Har han noe han er glad i? kosebamse sutt osv..ta det med Det kan godt være du opplever at gutten din blir sint og frustrert på deg! Men da må du godkjenne hans følelser,han har rett på de.Fortell han at det er greit å bli sint og lei seg på mamma men du elsker han. Erkjenn hans følelser og la han vite at det er ok.
Mor di! Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2010 takk... vi har en smokk (som han egentlig har sluttet med, men som har får i ny og ne) og en koseklut. Får ta med det. Heldigvis skal pappen også være med, føler det er greit å være to. Og du har helt rett-det er ikke lett å sitte på sidelinjen og akseptere at noen skal gjøre gutten din vondt. For gutten forstår jo ikke hva som skjer, hvorfor mamma og pappa lar dette skje med han. Får snakke masse om det (selv om han kanskje ikke forstår alt), og kjøpe noe godt vi kan kose oss med etterpå.
Blue Lady ♥ Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Det må dere gjøre Kos dere etterpå! Det er alltid godt Lykke til! p.s veldig lurt og dra begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå