Daydreamer 81 Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Hei jeg har fått dette nå på begge brystvortene, trodde det hadde sammenheng med babyens trøske, men leser litt om det på ammehjelpen. Fikk smerter i brystet ved amming og bruker nå soppkrem pga Trøsken, Men hvordan bli kvitt disse hvite brystvortene? - som også kan være grunnen til smertene? håper på svar
Overraskelsen Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 jeg var mye plaget med dette de første 2-3 månedene (så vidt jeg husker)etter gjentatte brystbetennelser. For meg hjalp det å kutte ut kaffe, drikke masse te, holde meg varm, samt den B-vitaminkuren som ammehjelpen anbefaler. Har du fått påvist trøske hos babyen din? Jeg trodde min hadde det, og at det var det som plaget meg og, før jeg oppdaget at brystvortene ble hvite. Jeg fikk helsesøster til å kikke på tungen hans, men hun sa at det belegget han hadde på tungen var så lite, at det var ikke noe å bry seg om. Da jeg oppdaget at brystvortene mine ble hvite når jeg fikk vondt, kom jeg på at jeg hadde lest om RF i boka til Gro Nylander, og etter litt googling konkluderte jeg med at det var det jeg hadde og startet behandlingen. Jeg ble helt bra! Har hatt noen tilbakefall, men ikke værre enn jeg kan leve med.
AmExx Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har hatt det med mine begge små. Første var jeg ikke klar over det, og behandlet oss for sopp i tide og utide. Stress var det, og jeg hadde også brystbetennelser... Begge ungene mine gulper masse, og hadde derfor masse belgg på tungen. Derfor tok alle for gitt at det var sopp, men denne gangen fikk jeg sjekka det opp, og alle prøver var negative på sopp. Jeg har hatt to kraftige og tre uskyldige brystbetennelser, så tror vi som har RF letter får betennelse... For min del hjalp det ikke så mye det jeg har prøvd, men smertene gikk over av seg selv rundt fire mnd alder. Nå er han 7 mnd, jeg blir fortsatt hvit og blå også, men ingen smerter! Det å ikke fryse og å amme på vame steder hjelper for meg!
Daydreamer 81 Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2010 Tusen takk for svar! Vi fikk ikke "påvist" Trøske og belegget han hadde på tungen er nesten ikke der. Smertene jeg hadde i brystet etter ammingen har gått over, men når jeg tenker med om, kan dette ha med RF kanskje? Babyen har vært MEGET urolig ved brystet da vi trodde han hadde trøske...Nå er han kun urolig om kvelden - så vi tror det også har sammenheng med at han er trøtt. Blir en liksom aldri kvitt RF? Men det kommer og går? Ting begynner endelig å bli litt normalt igjen her, og passer på å holde kroppen varm i disse varierende vårdagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå