Gå til innhold

Denne mnd har jeg tatt eggløsningssprøyte og hatt inseminasjon. IKM for 4-5 dager siden. Er det vanlig at EL-sprøyten kan tulle til syklusen? Eller...?

Anbefalte innlegg

Det er jo selvfølgelig helt uaktuelt å ta en test. Jeg er så redd for å bli skuffet! Bedre å innstille seg på at det er kluss med hormonene.

Fortsetter under...

Vet du hvor lang lutealfase (altså hvor lang tid fra eggløsning til mens) du har normalt da? Med eggløsningssprøyta skal man jo få eggløsning og da skal jo mens komme til "vanlig" tid :)

Hvor mange dager siden du satte sprøyta da? Og hvor mange dager er det siden du hadde inseminasjon? Er det mer enn 14 dager siden, så kan du vel ta en test?? :) Lykke til :)

Vet ikke hvor lang lutealfase jeg har.

Men det er ca 20 dager siden inseminasjonen.

Jeg kjenner liksom hele tiden at mensen kommer. Tør ikke teste! Og jeg tør i hvertfall ikke å ringe Riksen for å få vite svaret på blodprøven...

Jeg vet at det er helt tullete, jeg tenker jo ikke rasjonelt i det hele tatt! Jeg er heeeelt sprø her!

Hvordan greier du å la være? Jeg ville både ringt og testet ;-) Masse lykke til!!!!!! Har du forresten brukt crinone eller annen progesteronstøtte? Her har syklusen blitt et par dager lengre med progesteronstøtte tidligere. Jeg har også hatt AIH denne pp. 7 dpo i dag og dagene snegler seg avgårde....

Hvis det er 20 dager siden inseminasjon, så burde du være gravid nå :) Hvis ikke hadde du nok hatt mens for noen dager siden.

Og dersom du har tatt blodprøve allerede, så syns jeg du bør ringe å få svar på den. Litt usikker, men får de som har hatt AIH tilbud om tidlig UL på RIksen? For å se om det er mer enn 1 baby der inne?

RING RING RING!!!!! Og oppdatere oss etterpå :)

Annonse

Nei denne gangen gikk jeg ikke på noen hormoner, bare rett på eggløsningssprøyta før inseminasjon!

Har ikke noen symptomer tror jeg. Vi har prøvd i snart 2 år nå, så jeg er rimelig redd for å bli skuffa igjen! Men det må jo klaffe en eller annen gang :)

Synes du skal ringe je. Har hatt 4 forsøk med AIH og ALLTID fått mensen før testdagen. Fort deg, fort deg - telefonen er åpen til 16.30!

Annonse

Jeg ringte riksen i sted for å spørre generelt om EL-sprøyter kan tulle til syklusen.... og hun sekretæren holdt på å le seg i hjel av at jeg ikke ville si navnet mitt så hun kunne sjekke blodprøven min.... hahaha!

Jeg sa at jeg måtte manne meg opp litt til og så ringe senere.

Jeg har jo en test liggende hjemme også.

Djiiises - jeg kjenner ikke meg selv igjen! Hvis jeg hadde lest lignende innlegg ville jeg garantert ha svart "næmmen så bare se å TA EN TEST DA!!!"

;-)

At du klarer å vente ;-) En annen klarer ikke vente til testdagen, engang. Hi, hi ;-D

TEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har alltid fått beskjed om at mensen skal komme ganske nøyaktig 14 dager etter eggløsningssprøyten (15-16 dager kan også skje...).

Når syklusene er lange eller varierer er det dagene fra mens til eggløsning som kan tulle seg, ikke fra eggløsning til mens...

Så, her kan man vel nesten bare gratulerer ;)

Jess, jeg er gravid!!!

Etter 3 runder med inseminasjon klaffet det endelig :-)

Vi skulle starte på IVF nå i mai. Jeg er veldig, veldig glad for at vi slipper det nå!

Puh :-)

Masse lykke til videre til dere andre!

GRATULERER :)

Ser du det... var ikke sååå vanskelig å teste (eller ringte du for å få svar på blodprøven?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...