Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Ble oppdaget en tvilling-cyste (5,6cm) på ene eggstokken hos gyn sist onsdag. Var der for å ta ut en plagsom hormonspiral, så forventet absolutt ikke dette! Mange tanker som dukker opp når man venter på mer beskjed fra sjukehuset. Det ble tatt blodprøver, og fikk beskjed om at jeg måtte opereres og muligens inn på ct først. Så venter bare på innkalling til det ene eller andre i postkassa. Noen som har fjernet slik cyste? Full operasjon eller narkose? Gyn mente det mest sannsynlig ble full operasjon. Hvor redusert blir man etterpå? Har jo to små gutter som skal taes hånd om hjemme.
mor,2 prinser & 1 prinsesse <3 Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Jeg hadde det etter førstemann.. Hadde skikkelig vondt i magen, men fikk den ut uten operasjon!
Gjest ->>- Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Mange ganger (uten at noen har kalt dem tvillinger). De forsvinner for det meste av seg selv. Av og til har de blitt fjernet operativt, da ved laparoskopi (kikkhullsoperasjon) i full narkose. En-to døgn sykehusopphold, et par-tre dager sykmelding deretter. Ikke veldig redusert, men tunge løft er litt ukult.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2010 Takk for svar! Er det vann-cyster eller faste cyster du har hatt pila? Tvilling-cyster er faste og som jeg skjønte er det ei løpsk celle som produserer f.eks hår og bein. Grøss! Bra at man ikke må bli så altfor redusert, men spørs om jeg ikke må ordne ekstra barnepass. Så du har blitt innlagt selv med kikkhullsoperasjon?
Gjest ->>- Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Av og til vanncyster, av og til endometriosecyster (blodfylte). Ingen tvillinger. Jeg har blitt innlagt, men det tror jeg er mest fordi det enten har vært akuttoperasjoner eller ekstra komplikasjoner. Det er ikke uvanlig å gjøre laparoskopier som inn-ut-samme-dag-inngrep.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2010 Ok, ikke helt det samme da! Så leit å få det hele tiden da. Håper inderlig dette hos meg er noe som ikke gjentar seg. Hadde ikke ett vettu spørsmål på tungen da jeg var hos legen, ble så forfjamset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå