Gå til innhold

Redd og VELDIG nervøs :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. i løpet av helgen er formen min blitt verre..

Vært i kontakt med føden og lege og jeg føler de ikke hører på meg :(

Jeg har fått vann i kroppen, litt protein i urinen, er svimmel og går med dundrende hodepine og oppkast. Er så nervøs for å få svangerskapsforgiftning igjen :'(

Mannen min vet godt jeg er redd, men han dro på jobb for det. Uff.. Føler jeg klager mye, men jeg vil ikke oppleve å få det akutt igjen nå. Med førstemann fikk jeg det fort da å :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke så godt ut. Hvor langt er du på veg, og når var du kontakt med lege/føden? Om du kaster opp og har hodepine, bør de ta deg på alvor, og undersøke deg. Har du magesmerter?

Om det blir verre og ikke går over, ta kontakt på ny, kun du som kjenner din egen kropp. Spes siden du har hatt det før. Lykke til:)

Skrevet

Har igjen 6 uker til terminen, samme som med første mann.. Kjenner igjen symptomene liksom og da endte det med hastekeisersnitt :(

Jeg var på føden i går, men fortalte de at det gikk rundt og rundt og at jeg hadde hodepine, men følte som om de ikke hørte på det så lenge det var bra med babyen.. Babyen sparker å trives, men jeg føler meg elendig :(

Var i kontakt med føden igjen i dag pga mere vondt i hodet, svarte prikker som danser foran øya mine, oppkast og skikkelig svimmel. Men fikk beskjed om å avvente og se.

Magen min er ikke vond i det hele tatt, men det var den ikke med første mann heller!

Siden jeg har vært igjennom det før så blir jeg mer nervøs nå, for da rakk jeg ikke å bli redd.. men nå føler jeg de ikke hører på meg :(

Skrevet

Mas. Si at nå kommer du til føden, og forlanger en sjekk, fordi dette er akkurat slik det begynte med førstemann. Lykke til og god bedring!

Skrevet

Takk takk.. Maser og maser jeg :)

Skrevet

Fy f, syns det er helt sykt at de ikke undersøker DEG! Greit nok at barnet har det bra, men det er nå faktisk slik at du skal undersøkes nøye også! Hva er blodtrykket ditt da?

Jeg syns du skal kreve at de tar blodprøver hvor de sjekker ASAT og ALAT og sjekker protein nivået i blodet ditt (ikke bare urinen, den kan kun måle opp til 3+)

Men husk å hold deg hydrert, kaster man opp får man lett hodepine grunnet væskemangel også!

Skrevet

Drikker masse vann selvom jeg kaster opp.. spiser litt også, men plutselig kaster jeg opp.

BT var på 115/80 i går, hele svangerskapet har det vært på rundt 100/70 og 100/65, holdt seg mest stabilt på 100/65. Men i går var det litt høyere og da var jeg ikke nervøs.

Hele svangerskapet helt uten spor av protein i urinen og sånn også, men nå har jeg det og vann i kroppen, kjenner bena er helt stive av det :(

Skrevet

Er også voldsomt trøtt og vil helst bare legge meg til å sove, men tør ikke :(

Skrevet

jo, men mulig fordi du er så sliten og redd og ikke sover kan være med på å gjøre deg så uvel? Jeg syns du burde ta deg en formiddagslur! Kanskje du vil føle deg mye bedre hvis du får hvilt litt? Og hvile er faktisk veldig viktig for kroppen, stress og uro fører jo til høyere BT blandt annet.

Legg deg meg beina opp, ha en pute under knærne hvis det gjør det mer behagelig. Da vil jo ødemene bli bedre.

Slapp litt av og se hvordan formen er etter en god hvil. Er du ikke bedre så kan du jo ringe føden tilbake?

Skrevet

Reis til lege/sjukehus og forlang å få skikkeleg oppfølging! Dette går rett og slett ikkje ann!

Det er jo ikkje akkurat uvaneleg at ein får svangerskapsforgifting om ein har hatt det tidlegare.

Om du ikkje blir tatt på alvår av din vaneleg lege/jordmor, så kontakt ein anna lege og forklar situasjonen, det er helseskadeleg å la det gå for lenge, om det er svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Reis til sykerhuset PRONTO!

Når du har opplevd noe sånt før, og de ikke tar deg alvorlig så krev deg!

Stol på magefølelsen.

Lykke til og hold oss oppdatert.

Skrevet

Reis inn på sykehuset med en gang!!!! Det kan jo være fare for livet om det skulle gå langt nok!

Skrevet

ta kontakt med jordmor, ev møt opp på helsestasjonen. Ev. kontakt legen og få dem til å undersøke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...