Gå til innhold

Noen som kan svare på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 32 uker, hvor ca stor er den lille i magen da, hvis han skulle bli født nå, har nurket stor mulighet til å overleve da? uten modningssprøyte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lille er omtrent 1800 gram hvis han er akkurat på gjennomsnitttet. Sjansen for at det ender godt er veldig stor, men antagelig må han ha pustehjelp og i kuvøse første tiden.

Det er jo litt forskjell på babyene, og hvorfor fødselen evt starter tidlig har mye å si.

Hvis du er i fare for å føde prematurt blir du sikkert fulgt opp og gitt lungemodning? Noen merker jo tegn lenge før, selv om andre blir helt overrasket.Ta en titt på prematurdebatten her inne, der er det mange historier som er av interesse for de som er i faresonen for tdilig fødsel:)

Skrevet

Har du ikke registrert termindatoen din på barnimagen? Ikke at de målene trenger å være helt nøyaktige, men da får du i alle fall ukentlig målene på babyen + hvor langt den er kommet i utviklingen.

Skrevet

Har ikke født prematur før, men har liksom bare følse at denne kommer før, i dag har jeg hatt mye vondt i underlivet, skal til jordmor i dag så enter til jeg har hørt med henne, men er bare redd for at denne kan komme før, veit ikke hvorfor :/

Skrevet

De målene barnimagen.com bruker er ikke så nær virkeligheten. De som brukes på babyverden.no og mammanett.no er nærmere de målene som brukes av jordmor/lege som jeg har vært på ultralyder hos. (har vært på mange pga tidligere problemer i svangerskap og sammenlignet litt størrelser og mål:) )

Skrevet

Jo der står det at den er ca 1500 gr, andre plasser står det 1800 osv osv, å ser på de som blir født prematur er større en det og mindre selvfølgelig.

På kontroll i uke 28 så lå han på 1100 gr, ca 100 gr over snittet.

Skrevet

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Den-gravide-kvinnen/Animasjon/Se-barnet-og-magen-din-vokse/

Her kan du se animasjon av hvordan babyen vokser i magen:)

Nurket ditt har veldig stor sjangse for å overleve utenfor livmora nå. Det meste er modent, bare lungene som bør få utvikle seg litt til, og vekten som gjenstår. Men dette ordner seg fint med en sprøyte for lungene, og litt tid i kuvøse! Har du noen grunn til bekymring, eller er det bare tanker?

Skrevet

Nei det er bare tanker, vet ikke hvorfor.

Er vel bare nervøs nærmere fødslen jeg kommer kanskje, anner ikke hvorfor, men det er bare en følelse, håper at han blir der inne så lenge som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...