Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Og er det farlig og bli gravid for 3 gang hvis man har alvorlig svangerskapskvalme hver gang?
The Bad Gal Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Det er ikke direkte farlig, men herregud så jævlig å lide seg gjennom det 3 ganger! Har fått to barn og klarer ikke flere nå pga hyperemesis, (men skulle gjerne hatt en til, altså.) Har også et svangerskap som gikk galt i uke 12, var like dårlig da som i de vellykka svangerskapene. Sånn bortsett fra at man er grisedårlig og bare vil skytes mens det står på alle de lange månedene, så er det jo også et kjempeproblem å ta seg av familien man allerede har. Jeg måtte ha hjelp til det meste med jenta vår nå sist, så mannen min måtte ha veldig mye hjemmekontor og ta en del fri fra jobb, for at det skulle gå bra. Jeg kan aldri gjør dette enda en gang mot eldstejenta mi(hun er 2 år, minste er 3 mnd), lillejenta, og ikke minst, mannen min! Da tror jeg vi alle må legges inn på mentalsykehus!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Høres ut som en kopi av oss..Men vil så sårt ha en til.. Vi får fortsette å vurdere det! Men klokka tikker!! og siden jeg fikk min førse for 9 år siden( ( grunnet hypermesis) og den siste for 14 mnd siden,haster det litt med å bli ferdig hvis du skjønner! Vil ikke være noe mer enn 30 når jeg får mitt siste barn. Men er som du sier,mentalsykehus neste,uff!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Jeg er snart i mål med mitt andre barn. Første svangerskap var preget av hyperemesis i 4 mnd. Jeg var innlagt på sykehus med intravenøs næring et par ganger, og lå ellers hjemme, i senga, på sofaen, eller på gulvet på badet.... Hadde da ingen barn, så det gikk på et vis. Med nummer to ble jeg nesten like dårlig, gikk ikke ned fullt så mange kilo som med førstemann, og slapp innleggelser. Men var uansett ikke i stand til å leve normalt. Jeg lå syk hjemme til ca uke 18, beveget meg minst mulig. Mannen tok seg av barn, hus, hjem, mat, full jobb +++ Jeg er nå snart fødeklar, og plages av bekkenløsning og vonde kynnere. Sover lite og dårlig om natta, og er ikke spesielt mobil. Det meste av husarbeid overlates fortsatt til mannen, fordi jeg ikke klarer å bøye meg, og bekkenet blir verre av de fleste bevegelser. Jeg vet ikke ennå om vi skal satse på et barn nummer 3, det er nesten 4 år mellom disse to, nettopp på grunn av plagene svangerskapet medfører for meg.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Vet ikke om jeg kan si at jeg har hatt hyperemesis, for har ikke kastet opp hver dag, men har brekt meg noe helt avsindig mye, vært kvalm og i generelt dårlig form. Dette er mitt andre svangerskap, og har vært mye dårligere enn i det første der jeg "bare" var kvalm til uke 18. Nå er jeg snart fødeklar og ser slutten, men det har vært en belastning både på familielivet og på psyken. Så jeg vet med meg selv at jeg ikke orker en gang til.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Dere som har hatt alvorlig svangerskapskvalme burde sjekke litt rundt på engelske forum. Har lest om en behandlingsmetode du begynner med en stund før graviditeten. Søk litt på hyperemesis, eller finn hva det heter på engelsk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå