Gå til innhold

Jeg skal i møte med NAV i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og lurer litt på hva jeg har krav på?

Nav har lurt meg mange ganger før, så stoler ikke på dem. Jeg fungerte ikke i min forrige jobb, så nav sa at jeg hadde krav på dagpenger. Jeg måtte bare slutte for kunne ikke fortsette å være sykemeldt i det uendelige.

Søkte om dagpenger, fikk avslag. Så i dag er den store dagen for møte.

Lurer på hva dem kommer med i dag. For jeg kan ikke fortsette å bare ha 970 kr i mnd'en. Det går bare ikke. De har bedt oss om å ta opp lån på huset, men det går ikke lengere da vi allerede har tatt opp 70 000 for å betale regninger...

Noen som har seriøs peiling på nav og lover og regler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig du fyller vilkår for AAP. Uansett riktig at man ikke kan være sykemeldt lenger enn 52 uker, hvis det var det Nav tidligere har informert deg om.

Skrevet

Skal ha, skal ha!

Skrevet

Det er vanskelig å vite hva du har krav på når jeg ikke vet situasjonen din.

Når man sier opp selv, har man ikke krav på ledighetstrygd før etter x antall uker (husker ikke karantenen på det), men etter karantetetiden, skal du jo få det.

Hvorfor var du så mye sykemeldt? Har du en sykdom som gjør at du ikke kan fungere i jobben din, kan du kanskje søke på AAP (arbeidsavklaringspenger, tidligere bl.a. attføring)

NAV lurer ikke folk med vilje, kommer du til møte med positivitet og et ønske om å finne en løsning, tror jeg nok de vil hjelpe deg så langt de kan.

Skrevet

Du EIER HUS også skal NAV forsørge deg? Æsj, skaff deg en jobb!!

Skrevet

Om du er reell arbeidssøker og har meldt deg arbeidsledig så har du krav på dagpenger (minus karantenetiden på 8 uker og 3 dager siden du selv sa opp)

Om du er for syk til å jobbe så bør du snakke med din fastlege om søknad om rehabilitering / attføring el.

Og er du for syk til å kunne jobbe innenfor det yrke, eller den utdannelse, du har så kan du søke om omskolering.

Skrevet

Nei slettes meg ikke.

Jeg sa opp fordi helsa ikke tålte det. Har legeattest og legene er på min side. Ryggen som streiker og hendene. Derfor kunne jeg ikke fortsette. Hadde ikke vært sykemeldt.

Og dere frekke kjerringer som tviholder på dere skattepenger.

Nå er det faktisk snakk om at jeg og min familie trenger hjelp. Jeg har aldri fått hjelp fra nav før uten å måtte krangle og herje i flere mnder. Og dette for noe jeg, advokatene, legene og arbeidsministeren var på min side.

Nav har virkelig styrt på og ødelagt MASSE! Ikke vil dem tilby kurs eller noe, dem juger og juger. Jeg prøvde en jobb der det kun var provisjon lønn, men det gikk ikke. Men jeg prøvde kjempe hardt og jobbet over 37,5 time i uka...

Uansett, takk for svar dere som svarer ordentlig.

Skrevet

Da er nok grunnen til at du ikke får dagpenger at NAV ikke anser deg for å være reell arbeidssøker. Og da kan det faktisk være greit med et møte slik at du og NAV får kalrlagt din situasjon.

Det er sikkert ikke lett, men prøv å still på møtet med et åpent sinn og vær åpen for de løsninger som NAV presenterer. Og setter de seg virkelig på bakbena så tar du kontakt med fastlegen og ber om et nytt møte der fastlegen også er med.

Det gjorde jeg og det hjalp masse;)

Lykke til!

10:25

Skrevet

Jeg kan ikke fatte og forstå hvorfor du ikke ble sykemeldt om det var helsa som var problemet?? Du burde blitt sykemeldt og SÅ fulgt opp i forhold til helsa di, det dummeste du kunne gjort var jo å si opp??? Da mister du utrolig mange rettigheter....

Om det fortsatt er helsa som er problemet må du snakke med legen om å søke aap (arbeidsavklaringspenger) og så videre snakke med nav ang videre oppfølging...

Skrevet

Hva du har krav på?

Vel - som noen andre sier her; du har satt deg selv i en håpløs situasjon. Det er ingen oppegående person som selv sier opp jobben sin slik som du beskriver. Du burde ha blitt værende i jobben, sykemeldt deg, og så fått oppfølging i forhold til tilrettelegging, diagnose osv.

Du kan vel ikke i fullt alvor mene at det er Nav sitt ansvar å kompensere fordi du har vært mindre klok i denne situasjonen?

Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg.

I det første innlegget, 10:15, skriver HI:

"Jeg måtte bare slutte for kunne ikke fortsette å være sykemeldt i det uendelige".

Ti minutter senere skriver hun:

"Jeg sa opp fordi helsa ikke tålte det. Har legeattest og legene er på min side. Ryggen som streiker og hendene. Derfor kunne jeg ikke fortsette. Hadde ikke vært sykemeldt. "

Slutt å skriv slike tulleinnlegg!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...