Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Får barselgruppen på besøk, og er helt blank på hva jeg kan servere. Er ingen som ikke tåler noe.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Blond sine mat muffins .De er kjempe gode Oppskrift finnes på kokebok siden .
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Haha, noen skåler med godteri hadde nok vært populært, vi er noen godtegriser hele gjengen.. Noen forslag på tapas-retter da, i såfall..? Har faktisk aldri laget til tapas enda..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Tapas er masse godt :-) Fres scampi i hakket hvitløk og chili. Stek krydra kyllinglår i ovnen. Ha masse god loff og aioli. Friske små tomater og litt salat. Salte store grønne oliven, mmmm det liker jeg under dette svangerskapet :-) Ovnsstekte potetbåter. evt ris. Du kan evt også lage bruscetta. osv osv. Alt som er godt kan du ta med. Kjempegodt!!!! De må regne med å få litt hvitløkånde :-D
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 En god suppe? Har også servert stort fruktfat med litt sjokolade innimellom. En enkel langpannekake. Se på nettsiden detsoteliv.no der har jeg funnet masse godt. Dersom treffet er i typisk lunchtid ville jeg hatt litt ost, syltetøy og pålegg, og varmet hattings rundstykker i ovnen. Enkelt og greit. Ellers er tipset mitt at man ikke legger lista så veldig høyt ved barseltreff. Er du en av de første som har treff hjemme ville jeg gjort det enkelt, for ikke å skremme de andre. Kjøp da gjerne noe ferdig, men godt på butikken. Lykke til!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Dette pleier jeg å lage når vi har tapas : Små kjøttboller med hvitløk og persille .Lag vanlige kjøttboller og bare tilsett hvitløk og persille . Lefser med smøreost (naturell)og spekeskinke Chorizo pølse kuttet opp i biter Kyllingvinger Tomatsalat med mozerella ost,basilikum og olivenolje Stekte små poteter Godt brød Tomatsaus og aioli.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Har dere virkelig tapas på barseltreff? Syns det høres litt stress ut å lage til. I hvert fall for en nybakt mor som føler hun sitter hele dagen med puppen ute. Ville heller valgt tapas med venner på besøk til kvelden... Har hatt to runder med barseltreff på mine små, og der gjorde vi det enklest mulig:)
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Jeg pleier alltid å lage en god salat, med deilige rundstykker til =) Da kan vi spise MYE uten "dårlig samvittighet" Gode ting å ha i salaten; bambusskudd, bønnespirer, egg, pasta, sukkererter, cherrytomater, rødløk, mais, paprika, agurk, kylling, skinke, osv. Kos dere! Skal du ha treff til torsdag...? Er helligdag og langhelg og sånn =)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Hehe, er absolutt ikke den første ut, og vi har kjørt ganske enkelt til nå..! Men syns det er veldig greit å servere noe "ordentlig" å spise i tillegg til noe søtt, f.eks kake. Tror tapas blir litt "over the top", gidder ikke stå på kjøkkenet en halv evighet... Det kan jeg heller bruke til en venninnekveld, så da fikk jeg et godt forslag til det i allefall... Så takk for tips..!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Stor skål med frukt :-) Og smågodt. Fat med ost og pålegg, noen grønnsaker og friske bakevarer:-) Hvis du vil gjøre det enkelt og greit, da kan folk velge vekk det de ikke tåler. Kaffe, te, mineralvann, juice, osv.
soleia Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 Ville ikkje gjort det for innvikla. Ein god salat med kylling eller skinke og rundstykke til er god lunchmat. Eg kjøpte litt godt pålegg, laga eggerøre med røykelaks og hadde varme runstykke. Eg likar å lage mat, men synes det er dumt om ein legg nivået så høgt at folk kvier seg for å ha treff.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Pastasalat 500 g pasta (penne, sånne sløyfer e.l) 1 pk smårettsbacon 1 pk pinjekjerner Cherrytomater 1/2 glass grønn pesto Kok pastaen og avkjøl til lun. Rist pinjekjernene på pannen med salt. Skjær tomatene i to. Bland pestoen i pastaen og ha oppi resten. Server med foccacia eller hvitløksbag. Eller Wraps Stek kyllingfilet og krydre godt. Skjær i tynne skiver når den har fåt "satt" seg litt. Smør tortillalefser, gjerne fullkorn, med philadelfhiaost. Ha på kylling, salat, avocadoskiver, tomat, agurk, paprika eller det du syns er godt. Ha på litt sweet chilisaus. Rull sammen og voila; et enkelt godt og relativt sunt måltid :-)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 Det er helligdag til torsdag!!! Vi pleier ikke ha treff da, poenget med treffet er jo å få hverdagen til å gå =) he hehe
Lemonia Skrevet 10. mai 2010 #16 Skrevet 10. mai 2010 En god pai med enkel salat til. Salat og nybakt focaccia. Skinkehorn. Toast (legg fram brød, diverse fyll og toastjernet så lager alle sin egen). Nystekt brød/rundstykker og diverse pålegg (veldig greit om man har det travelt). Suppe/gryterett. Grillet kylling med f.eks. pastasalat eller potetsalat.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #17 Skrevet 10. mai 2010 Forslag til salat: Isberg og ruccula Cherrytomater Spekeskinke i strimler Avocado Mozzarella Basilikumsolje og et dryss med salt/pepper Server med godt brød, gjerne foccacia
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #18 Skrevet 10. mai 2010 Oi, så mange gode forslag, tror jeg må spare denne tråden i til neste gang jeg er tom for ideer... Tusen takk...! Haha, ser jo nå at jeg har skrevet torsdag, det er jo feil... Skal jo selvfølgelig ikke ha treff da... Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå