Ronja&Odin Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 vi vurderer og selge vår litt hypre, langhåra shæfer hann til de rette folkene. Han er en kastrert gutt på 1,5 år. Vi venter vårt andre barn, og føler vi får for lite tid til gutten vår. Han krever ganske mye oppmerksomhet og aktivitet. Selges til noen som har tid til og reise på kurs, eller er flinke til og være ute og stimulere han. som sagt er han veldig energisk og trenger noen som har masse tid. I vinter dro han oss på ski og det elsker han. Gubben i huset pleier og gjøre det samme på skateboard nå som snøen er borte. Han er en kjempe smart hund, og han kan gjøre det du vil lære han til. iq leker har vi syns har vært bortkastede penger,da han bruker maks en halvtime på og løse de også gidder han ikke noe særlig mer siden han har skjønt de. Siden det ikke er noen hast for oss og bli kvitt han så kommer vi til og være nøye med hvem som får han. han har det kjempe fint her hos oss, og selger han kun til et sted vi vet han får det bedre. Det er viktig for oss at de nye eierne ikke ser på hunden som ei "bikkje" men tar han til vetrineren når det trengs, gir han skikkelig for og masse kos og oppmerksomhet =) Vi vil selvfølgelig også høre litt hvordan det går med han en gang i blandt. (hvertfall i starten) dere skjønner sikkert at gutten vår betyr utrolig masse for oss, så ikke gidd og ta kontakt hvis dere ikke tar anonsen alvorlig. velger og ikke legge ut bilder her, men kan sende det til den som evt er intr. litt av tingene som følger med er: stort bur, dra sele, noe leker, klosaks og børster, førstehjelpsskrin. potesalve, godbiter og mat som evt er igjen når han selges. sender og med pleddet hans. send en mail og skriv litt om deg\dere så skal jeg svare så fort som mulig =)
doble<3<3 Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Den var lang og innholdsrik, noe som enten gjør at dere kan treffe de rette folkene raskt eller at folk ikke leser hele/lar vær å svare fordi det er for mange krav.. Syns selv mye av informasjonene kunne vært snakket om med eventuell ny hundeeier på tomannshånd etterpå.. Det viktigste i denne annonsen slik jeg ser det er: en aktiv og smart hund som trenger eiere med tid til trening, både fysisk og psykisk, i tillegg til omsorg og oppmerksomhet. Ellers ville jeg intervjuet eventuelle nye eiere og hørt hva de ville med hunden, på samme måte som man selger valper og er en god oppdretter.. Syns deler av annonsen kanskje blir for "privat", men dette er min mening.. Skjønner godt at det er mye informasjon med også, da det å finne en ny eier er vanskelig.. Jeg ønsker deg og familien masse lykke til, det er en tøff avgjørelse..
Christine209 Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Om den er så viktig for dere og detikke haster å bli kvitt den, hvorfor selger dere den da? Vente dere litt lenger så vil den etterhvert roe seg ned litt. Skjønner ikke saken med å skaffe seg dyr når man har små barn, for ma vet jo om man ønsker segflere barn? Og blir det for travelt er det bare å kvitte seg med hunden? Jeg tror ikke jeg ville tatt på meg en voksen hund om de gamle eierene fortsatt skulle fått oppdateringer om hunden. For hvorfor gi den vekk om de fortsatt skal være delaktige? Ellers såg annonsen bra ut. Men prøv å lage litt flere avsnitt og slik:) Og setter du med ett bilde av hunden blir annosen fort mer attraktiv. Jeg pleier bare å fortsette forbi annonser uten bilde.
AO3 Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Jeg ville droppet "litt hypre" i den første setningen. Det forklarer dere jo lengre ut i annonsen, og man blir automatisk litt skeptisk innstilt. Jeg synes personligheten hans er fint beskrevet, det er bra! Rydd opp i skrivefeil, kommafeil, manglende stor bokstav, og få med avsnitt. Annonsen fremstår nå litt useriøs og umoden pga dårlig rettskriving. Beklager, men det må sies, jeg ville nølt med å svare på en slik annonse pga rettskrivingen alene. Annonsen virker litt slurvete, som om den er skrevet i all hast. Hva med helse? Har han vært syk? HD-røntget? Er han forsikret? Ønsker/krever dere at eierne skal ha veterinærforsikring på ham? Stamtavle? Helse til foreldre/søsken? Er han chippet? Slike ting er veldig viktige! Jeg tror også det er en god idé å legge ut bilder av ham. Jeg synes også det er viktig å skrive litt om hvordan han fungerer i ulike situasjoner - for eksempel sammen med andre hunder, bilkjøring, alene hjemme, fremmede mennesker, barn etc. Lykke til i jakten på det perfekte hjemmet for hunden deres!
AO3 Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Hvis dere ikke vil selge til førstegangs-hundeeiere - og ut fra beskrivelsen av hunden deres, bør dere kanskje ikke gjøre det - bør dere presisere det i annonsen.
Ronja&Odin Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2010 nei men nå spurte jeg ikke om du skjønte vitsen heller. han er en hyperaktiv hund. har vært hos vetrinæren og den er hyperaktivitet, så han vil ikke bli roligere hvis han ikke blir mye mer stimulert. hadde ikke planer om barn igjen så fort derfor vi har tenkt på dette. tenker på det beste for hunden min, og ikke min egen egoisme som selvfølgelig vil beholde han, selv om jeg ikke kan gi han alt det han trenger. bra nok svar til deg?????
Ronja&Odin Skrevet 12. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2010 tusen takk for svar=) skal få med både at han er chippet, forsikret og ikke skal til førstegangs folk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå