Gå til innhold

Hva er det som gjør at to jenter som er like smellvakre når de er 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er den ene enda vakrere i 30-årene mens den andre er blitt ei helt normal dame med normalt utseende?

Akkurat som noen ansikter forblir pene resten av livet mens andre mister raskt glansen.

(Jada, overfladisk. Det indre som teller og alt det der..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i det indre - eller kanskje det er det indre som gjør det, faktisk?

Skrevet

Når man er ung får man jo mye "gratis", man har gjerne frisk og pen hud, er stram i fisken og ofte slank, har sunt hår, klare øyne osv. Derfor er jo på en måte alle unge mennesker litt vakrere enn oss litt eldre. Det som skiller da, er jo rett og slett fasongen på ansiktet, hvem har det peneste fjeset (med høye kinnben osv.)

Når man blir litt eldre (fra ca. 30) så er det gjerne hvor godt man har tatt vare på seg selv (eventuelt hvor godt man holder seg helt av seg selv) som synes. Når jeg ser kvinner på ca. 40 som jeg anser som flotte så er det ofte det at de har en veltrent, slank kropp, fin hud for alderen, velpleide osv som jeg legger merke til. Selve fasongen på ansiktet blir liksom litt mindre viktig.

Skrevet

kan vel ha noe med ulik livsførsel, hva man putter i seg av vått og tørt, alkohol, røyk ol.

Kan vel også ha noe med hvordan de har det. Tror psyken kan spille en stor rolle for utseende.

Skrevet

Gener, livsstil, stress, sosioøkonomiske forhold, osv.

F.eks to kvinner med utseendemessige likt utgangspunkt, 18 år. Litt ytterpunkter dette da...

Nr 1. Røyker, drikker hver helg mens hun er ung. Må slutte tidlig i skolen og jobbe. Kanskje i et yrke som sliter på kroppen. Treffer en mann som lager stress. Mye bekymringer rundt forhold,økonomi, fremtiden til barna osv. Er kanskje ekstra disponert for stress genetisk. Usunt kosthold, lite trening. Da falmer høyst sannsynlig glansen ganske fort.

Nr 2. Sunne interesser mens hun er ung, sport, musikk el.l. Har støttende foreldre som hjelper og veileder med tanke på skole, tar derfor lengre utd. Velger noe hun er trygg på og virkelig ønsker. Grei økonomi, kanskje også pga foreldre. Fortsetter med sport/trening i voksen alder. Har råd til å unne seg ting. Lite stress. Treffer en god mann. Lite genetisk disp. for stress, god selvtillit. Kanskje generelt litt opptatt av og stolt av sitt utseende.

Skrevet

HI

Glemte å si at de gjere hadde lik livssførsel med verken overdreven fiksering på utseende eller spesielt dårlige vaner.

Men likevel ble den ene penere og den andre kjedelig.

Bare for å være vrien.

Skrevet

Da, rent genetisk.

Skrevet

Personlig tror jeg at de som er "vakre innvendig" forblir vakre utvendig. Vakre sjeler tar godt vare på seg selv og kroppen sin og dessuten, hva er vel vakrere enn et ansikt med et smil :)

Skrevet

Har møtt mange smellvakre sjeler som desverre ikke var først i køen da utseende ble delt ut :-) Og mange innforjævlig stygge personer som dessverre har stått først i køen for å få utseende. Det henger ikke alltid i hop. "Du skal ikke skue hunden på hårene" som man sier.

Skrevet

Ta Madde f.eks...Kjempepen 18 åring. Men nå når hun er straks 30 er ikke de "barnslige" , rnde ansiktstrekkene fullt så attraktive fori hennes alder synes på en måte alikevel..Selv om hud og hår og kropp er flott så ser man at hun ikke er 18 lenger, og et søtt ansikt osm hun har er ikke like søtt på en voksen dame..

SØsterne var også ennydelig 18 åring, hun hadde mer markante trekk, ikke like "søt" som madde, men har vokst seg til en vakrere KVINNE for hver dag som går..

Begge holder seg bra både kroppslig, huden er glatt og rynkefri så det er ikke DET som teller heller..Bare at noen trekk er penere på en voksen, andre trekk penere på en ung jente..

Enda tydeliger er det på små barn osm vokser..

Har flere eksempler på nydlige små barn, som som tenåringer fortsatt er lik seg selv som små barn, men som er langt fra "pene" lenger......FOr trekkene som var fint på en 3 åring er ikke like pent på en 15-åring...Og ser man bilder av disse 15 åringene da de var3 så SER man, uten tvil, at det er de.....

Men sjarmen og utstrålingen er det mange som fortsatt har, og det er utrolig mye og hente der....Oppførsel, selvsikkerhet og stil har mye og si for popularitet blant ungdommer på samme måte som blant oss voksne...

Skrevet

Jeg er over 30 og ser bedre ut nå enn da jeg var 18, så her er det motsatt. Ansiktet mitt har fått litt mer skarphet og er ikke så rundt som da jeg var tenåring. Valpefettet der er borte. Det samme stemmer på flere av kvinnene i min familie. De er på sitt vakreste fra slutten av 20åra til langt opp i 40årene. Min mor er over 50år og fortsatt en vakker kvinne. Som yngre var vi nok mest søte og dukkeaktige kansje.

Skrevet

Er nok en del kvinner som med menn, at de blir bedre med årene.

Jeg synes nesten Wenche Foss er penere nå(!) enn når hun var 25 haha.

Skrevet

Det som er så rart, som i alle fall er tilfelle her jeg bor, er at alle de jentene som var smellvakre på barneskolen/ungdomsskolen/videregående ser helt normale ut i dag, noen er til og med ikke spesielt pene lenger. Rart. I tillegg er det maaange som før ikke ble lagt merke til som i dag har "vokst" seg til å bli kjempe flotte damer! Jeg blir fremdeles satt ut når jeg treffer på disse damene. En venninne av meg er en av disse og hun opplever nesten daglig at folk kommenterer hvor flott hun har blitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...