Gå til innhold

17.mai festdrakt og rosa joggesko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt at comfort kommer først og dropper bunadsko til barna på 5 og 8 år. De skal gå i 2 tog og joggesko vil være det beste. Men er det helt feil at de er rosa? har lite lyst å kjøpe nye joggesko bare på grunn av dette....

Hva tenker dere om det? Er det ok eller sånn: "OH MY GOOOOOOD ROSA JOGGESKO TIL 17.MAI-FESTDRAKT!!!!!" hehehehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..jeg vet faktisk ikke, men jeg tror ikke jeg hadde hatt på barna rosa joggesko til en festdrakt nei

Skrevet

Mulig jeg gliser litt for meg selv om jeg går forbi ungene dine, men har fått flere 17 maier ødelagt av dårlig fottøy i tog og synes joggesko er mer "humant" enn å presse de ned i de ubehagelige greiene som angivelig passer best til festdrakt:)

Skrevet

Jeg hadde også valgt comfort, og hadde nok ikke brydd meg med å kjøpe nye.

Men så kommer det også litt an på hvor du bor og om det er mye mote-fokus på skolen. Noen steder er helt ram på slike ting.

Skrevet

Jeg kjøpte sorte merell-sandaler et år. Like behagelig som joggesko, og mye penere. Dessuten har de stor gjenbruksverdi, så om du ikke allerede har handlet i nn sandaler til sommeren er det et hett tips.

Gjest sug lut
Skrevet

Unger skal ha det godt og gøy på nasjonaldagen, ikke lide under vonde pensko fordi antrekket skal "stemme". Stor sjanse for at pensko utgår her også, siden det er laaaaangt å gå i toget i Oslo, og bunad og blinkejoggesko får holde.

Skrevet

Ingen motestad (tror jeg -bryr meg ikke egentlig).

Hi

Skrevet

Hva slags bunadsko er det dere har til ungene deres da? Mine har bunadsko i skinn med god såle og fin passform, ikke noe problem å gå i en hel dag, bena har det like fint som i et par joggesko!!

Jeg syns IKKE det passer seg med rosa joggesko til festdrakt, da syns jeg faktisk du bør velge et annet antrekk også.. Men det er jo min mening da, du gjør jo som du selv ønsker..

Skrevet

sandaler? her jeg bor lå det et tynt snølag ute i dagtidlig..hehe. Nei tar ikke sjansen, men takk for tips :) (vel forresten...hvis solen plutselig skal skinne så har jeg faktisk noen hvite og røde sandaler :)

HI

Skrevet

hadde ullstrømper i, da... Var kaldt her det året, men ingen frøs!

Skrevet

Må bare spørre igjen jeg, hva slags pensko er det dere kjøper som er så vonde å gå i??

Det finnes masse pensko på markedet som er svært behagelige for bena til små barn! Men dere må jo kjøpe riktig størrelse da ;-)

Skrevet

Pensko er ikke noe jeg gidder å betale nok for til å få dem ekstremt fotvennlige, så lenge de holder til innebruk i bursdag.

Skrevet

Hvis de har bunadsko vil jeg foreslå at de bytter på litt i løpet av dagen.

Ungene mine ville protestert villt om jeg hadde prøvd å få på dem joggesko til festdrakt. For dem er det nesten det viktigste ved antrekket :-), men hvis de skal gå i et langt tog ville jeg også satset på gode sko eller støvler ved regn.

Skrevet

Du trenger ikke å betale en formue for å få gode pensko! Vi har kjøpt på Eurosko til 250 kr, god såle og myk og god sko. Koster du på litt ekstra og kjøper en innersåle i tillegg så er skoen helt perfekt for dager som 17. mai :-)

Skrevet

Her hadde det også blitt protest dersom jeg hadde kommet med joggesko! De syns det er stas å pynte seg med bunad, og skoene er liksom prikken over i'en :-)

Skrevet

Husker ikke hvor gammel jeg var, men en 17. mai så hadde jeg på meg hvite joggesko, men med lisser som var røde, hvite og blå i dagens anledning :)

Skrevet

Da hadde du ikke bunad??

Skrevet

Jeg legger sjeldent merke til slike ting på barn 17.mai

Hvis jeg ser det så hadde jeg nok bare tenkt at her er det flere som er like fornuftig som meg :-)

Skrevet

Takk til dere som har svart meg :)

Jeg tror jeg går for joggesko jeg. Vi har også dårlig råd. Så å kjøpe finsko til 500 kr til sammen blir litt for mye. Tror ikke mine barn vil reagere på dette i det hele tatt!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...