Gå til innhold

Blir dette frekt å gi til svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å ordne med gavekort på hårklipp og hårkur, men saken er at hun har ikke vært til frisør på sikker 20 år. Hun klipper seg selv! Hun ser virkelig ikke bra ut på håret. Det er langt, tykt og flisete. Panluggen klipper hun altfor kort. hun har fall i håret så det reulterer i to horn i panna siden pannluggen krøller seg oppover på begge sidene.

Blir dette som å ''si'' rett ut til henne du er stygg på håret, her har du en gratis hårklipp så kom deg til frisøren?

Jeg vil ikke tråkke henne på tærne og heller ikke såre henne for hun er en fantastisk flott dame i sin beste alder. Jeg er så sikker på at hvis hun hadde fått orden på håret hadde hun sett fantastisk ut.

Jeg har spurt min mann om hvorfor hun ikke går til frisøren, men han vet ikke. Og jeg tør ikke spørre selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare spørre henne hva hun ønsker seg, da?

Skrevet

Hun har ikke bursdag eller noe sånt, ville bare overaske henne :)

Skrevet

Hva med å "pakke det inn" på en fin måte, for at hun ikke skal ta det feil? Kanskje ta med en hodebunnsmassasje på gavekortet, for at det skal friste mer? Eller så kan dere to ta en venninnedag, der der shopper og går til frisøren sammen? Eventuelt kan du jo skrive noe av det du skriver her i kortet. Type:

"Kjære .......

Gratulerer så mye med dagen! Du er en fantastisk flott dame i din beste alder, og vi vil gjerne unne deg litt luksus i bursdagsgave - en frisørtime med hårklipp, hårkur og hodebunnsmassasje.

osv osv. "

Håper du finner ut av det, og at svigermor blir glad.

Skrevet

Det finnes faktisk noen som har frisørskrekk, og hvis hun er en av dem er det kanskje litt dårlig gjort.

Skrevet

Nei tror ikke hun har det altså, virker mer som om hun virker det er unødvendig å bruke penger på noe hun kan gjøre selv. Hun er slik når det kommer til alt :)

Jeg vet jo at hun har vært til frisør noen få ganger, men det kan sikkert telles på en hånd.

Hun har egentlig veldig pent hår, så syns det er så trist at hun ikke pleier det rett.

HI

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad jeg :-)

Hårklipp og luksus for hud og kropp er jo så sinnsykt dyrt. Er du en person som heller gir til andre før du gir til deg selv dropper man jo sånne ting. Så jeg synes det er en super gave :-) Blir glad i deg bare av å tenke på at du vil overraske med noe sånt :-)

Skrevet

om hun ikke har bursdag så syntes jeg det kan være litt frekt.. men har hun det, så kan det ses på som en flott overasskelse da. ser du forskjellen?

Skrevet

Synes det er kjempe snillt av deg å gi henne noe slikt. Ikke frekt i det hele tatt :)

Hva med å skrive ett kort til henne, der du skriver hvor snill, fantastisk og alt det der.. For å skrive at du faktisk setter skikkelig stor pris på henne, og det hun kanskje gjør for dere i hverdagen.

Lykke til :)

Skrevet

Men hvorfor er du så opptatt av sveisen til svigermor? Hvis hun trives med håret sitt blir det faktisk litt småteit at det plager deg sånn. Har du ikke noe eget liv å tenke på?

Skrevet

Jeg synes det er snilt jeg :-)

Poenget er jo faktisk at hun har tenkt på svigermoren sin og har et ønske om å glede henne litt i hverdagen. Det er ikke alle som bare tenker på seg selv og sitt.

Skrevet

Hvis du får fram at det er som takk for alle de gangene hun har stillt opp (blablabla), så ser jeg ikke for meg at det går an å bli sur for en slik gave. Hun blir sikkert kjempeglad:)

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av sveisen hennes på den måten, men jeg liker selv å gå til frisør og bli ordnet. Så vil jo gjerne unne henne det. For hun er en person som setter andre først hele tiden.

Hun bor langt unna oss og vi skal dit på ferie nå så derfor ville jeg overaske henne litt. Jeg vet hun har styrt å stelt i flere uker for at vi skulle komme. Vi kommer med to barn og hun har ordnet slik at vi ikke trenger å ta med oss vogn, seng, bilstol og de har sikret huset med trappegrind. Hun snakker også om at hun skal ha med eldste på shoppingdag.

De skal også ordne med bursdag til minste siden han har bursdag noen dager etter vi reiser derfra.

Jeg vil at hun skal kunne unne seg litt luksus i hverdagen. Men vil så absolutt ikke såre henne på noe vis. Så kanskje jeg heller kjøper med en flaske med vin, parfyme og litt godt til å ha på bordet.

HI

Skrevet

Nei nei nei :) Gi henne denne frisør timen! Det viser faktisk hvor mye du setter pris på henne! :)

Skrevet

Ja, gi henne den frisørtimen! :)

Si at du koste deg sånn sist du var hos frisøren, og tenkte at du ville unne henne også litt luksus, fordi hun fortjener å slappe av litt etter å ha gjort klar til dere kom :)

Kan ikke forstå at hun skal synes det er frekt, ihvertfall ikke etter at hun har vært der! Hun har jo tydligvis hår med godt potensiale og hår som har bruk for en kur.. Sjangsen for at hun ikke blir strålende fornøyd etterpå er ganske liten da :)

Skrevet

Hadde blitt kjempe glad jeg da :)

Hva med å invitere henne med på en "jente dag", dere to sammen går å spiser lunsj, handler litt og så avslutte det med litt pampering!

Da blir det kanskje ikke like innlysede hva du synes om den eksisterende frisyren ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...