Løvinna med gullklump Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Til dere som har en slik familiekonstallasjon: Hvordan føler dere at det går? Blir stebarn og felles barn behandlet likt av deg/partner? Får dere morsfølelse for stebarna deres? Eller føler dere at toleransen ikke er like stor for stebarn? Jeg bare lurer på om slike familiekonstellasjoner er mer sårbare for brudd. Jeg kjenner en del i en slik situasjon, og får høyst ulike tilbakemeldinger på denne moderne familieformen.
Gjest Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Jeg må innrømme at jeg ikke har morsfølelse for mine stebarn, og toleransaner er ikke like stor (har ikke så lang erfaring med egne barn, da min er bare to år), men jeg jobber med saken!! Det er tungt til tider å være stemor!
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Vi har ikke mine, dine og våre, men vi har vårt og mitt Det fungerer helt fint. Sambo har tatt imot henne med åpne armer fra dag 1, selvom det nok var litt vanskelig å venne seg til familielivet. Han behandler ikke ungene noe forskjellig, men jeg kan jo tenke meg at han kanskje har et større bånd knyttet til sin sønn kontra min datter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå