Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Vi fikk en gutt og så kom tre jenter. Vi fikk seriøst mye sympati, enda vi allerede hadde en gutt. Brydde meg ikke om det, men synes det er interessant hva de forskjellige tenker : )
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Om jeg ikke hadde hatt barna mine og blitt glad i dem som de er, så tror jeg at jeg ideelt hadde ønsket meg 2 av hver ja (husker jeg tenkt epå dette før jeg fikk barn). Gjerne først 2 gutter med 1,5-2 års mellomrom, så 3-4 års pause og så to jenter med 1,5-2 års mellomrom. Nå har jeg 3 gutter og 1 jente, i den rekkefølgen, og synes egentlig at jeg har en veldig flott kombinasjon :-)
Sånn kan det gå Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Kjønn spiller for min del overhode ingen rolle. Våre 4 første var gutt - gutt - gutt - jente, og ingen kunne begripe hvorfor vi fikk flere barn etter det siden vi da "hadde fått jenta"...
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Ideelt sett ville jeg nok aldri hatt så mange barn, men dersom jeg i et anfall av sinnsyke skulle slumpe til å få mer enn to så ville jeg nok helst bare hatt jenter. Ideelt sett. Klarer ikke helt å se for meg meg selv som guttemamma. Jeg har jente, min mor har bare jenter, hennes mor hadde bare jenter, det samme hadde hennes mor, og jeg vet ikke hvor langt tilbake denne rekka går. Klarer ikke helt å se for meg at jeg skal være den som bryter mønsteret. Men selvfølgelig, kommer det en gutt så kommer det en gutt. Han blir sikkert en trivelig kar han også.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har to jenter som jeg har med eksen. Vet at kjæresten min har lyst på 2 gutter, men han har jo også lyst på jente. Jeg tror ikke jeg greier 3 barn til, men blir det 2 til så har jeg lyst på en jente og en gutt rett og slett fordi jeg (faktisk vi) har navna klare
Dunder Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Ja, hvis vi nå skal få lov å være skikkelig ukorrkte og "bestille" barn så vill jeg da hatt 3 jenter og 1 gutt. Har alltid hatt mest lyst på jenter, det å være guttemamma til 3-4 gutter har liksom aldri fristet meg (aner ikke hvorfor). Da jeg gikk gravid med førstemann var det særlig når jeg møtte jenter i 3-4 års alderen at jeg gledet meg til å bli mamma. Smågutter klarer rett og slett ikke å sjarmere meg like mye. Samtidig hadde det vært gøy med en gutt også, hvis jeg først skulle verpa 4 ganger..
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Sånn helt overfladisk sett, ja! Jeg ville hatt gutt, jente, gutt jente
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Vi har gutt - gutt - jente og skulle jeg få flere barn hadde det jo vært gøy med en jente til også pga aldersforskjellen mellom guttene og jenta. Ellers kunne jeg godt ha tenkt meg 4 barn av samme kjønn, uansett hvilket . Tror det hadde vært moro for dem.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har to jenter og skulle jeg fått to til hadde det vært greit med to jenter til. Om mannen er helt enig er en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Ettersom jenter generelt er billigere, har et nærere for hold til foreldrene i voksen alder og er enklere å oppdra ser jeg ingen grunn til å ønske meg gutter, men i virkligheten vryr jeg meg ikke om hvilket kjønn det blir.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Om du tror at jenter er billligere og lettere å oppdra tror jeg du har et sjokk i vente...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Jeg skal ikke ha fire unger, men om det rent hypotetisk skulle skje og jeg kunne bestemme rekkerfølgen så ville jeg hatt Gutt jente jente gutt.. Men nå fikk jo jente først, så da holder det med henne!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 Har aldri skjønt den greia der. At hvis man har en jente fra før, så skal få en gutt, så får man høre "Ååå, så koselig da, da har dere jo en av hver!" Jeg bryr meg fint lite om kjønnet på barna mine, man blir da like glad i de uansett. Om jeg fikk fire friske jenter hadde jeg vært kjempeglad, eller fire gutter. Om begge kjønn hadde blitt representert så hadde det vært akkurat like fint, hverken mer eller mindre.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 I utgangspunktet fantaserte jeg om 4 barn - 3 jenter først og så 1 gutt. Da jeg ble gravid ønsket jeg bare en frisk baby. Det ble en gutt, noe jeg var svært fornøyd med. Ved neste graviditet tenkte jeg at en gutt til ville være bra mtp. samlek og arving av klær. Det kom ei flott jente. I dag har jeg min perfekte kombinasjon av gutt - jente - jente. Ønsker ikke flere barn.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 De fleste foreldre tror de bruker mer penger på jentene enn på guttene, men det stemmer faktisk ikke. Guttefroreldre må i snitt ut med merkbart mer enn jenteforeldre. Hvem det er enklest å oppdra varierer jo selvfølgelig, men ut fra resultatene jeg ser rundt omkring vil jeg si at de fleste jenteforeldre har lyktes vesentlig bedre enn gutteforeldrene.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #16 Skrevet 10. mai 2010 Det skjer ALDRI at jeg skulle gjort dette 4 ganger, MEN om verden hadde vært rosa og månen blå og jeg hadde fått 4 barn, hadde gutt, jente, jente, gutt vært min ideelle kombo.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #17 Skrevet 10. mai 2010 Er enig med -bolle i ovnen:) Men når det er sagt synes jeg det er kjempeartig med 2 av hvert kjønn, min mann har ei datter fra tidligere, det samme har jeg. Sammen var vi så heldige å få to gutter:) Ville prøve på en siste..tenkte da at det mest praktiske i forhold til klær og utstyr var å få en gutt til, men selvfølgelig hadde det ingen betydning:) Men ultralyd viser jente- så her får vi to av hvert, begge to:)
trollmamma Skrevet 10. mai 2010 #18 Skrevet 10. mai 2010 Eg har 4 barn og det er gut -jente -gut -jente. Kan hugse at då eg skulle ha nr 3, så ønska eg meg egentleg jente. Sikkert fordi eg ikkje har søster sjølv, alltid ønska meg det og ville gjerne at jenta mi skulle få oppleve det. Men nå har egto av kvar og synst det er heilt perfekt ) Og får eg fleire barn, så spelar det ingen rolle kva kjønn det er. Mange trur det er verst å oppdra gutter, vell, så langt synst eg det er "hardest" å oppdra jenter. Kjenner eit par som har 5 jenter og eit par som har 4 gutter. Og det er litt kult synst eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå