Truda- mor til 2 Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 På veiing hos jordmor i dag hadde jeg gått opp 10 kilo, enda jeg bare er 22 uker på vei! Forrige svangerskap la jeg på meg 30 kilo til sammen, men denne gangen har jeg jo vært så forsiktig!!!! Huff, huff... Leser jo her inne at de fleste som er like langt som meg har lagt på seg 4-5 kilo på det meste... Vær så snill! Er det noen i samme båt som meg??
mammaløve Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Tror det der er veldig individuelt. Hadde lagt på meg nærmere 10 kg da jeg var 22-23 uker også. Men så stoppet det litt opp, og nå tror jeg ikke jeg har gått opp så mye mer til uke 28. Man ser det forøvrig ikke noe særlig på meg, så ble ganske sjokka jeg også da jeg så vekta hos legen. Men da er det nok helt nødvendige kilo for oss tenker jeg Så lenge vi spiser ok og holder oss i aktivitet så skal det nok litt til at det blir så mange unødig kilo?
Blipp blopp Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Me 2 Dette er mitt fjerde svangerskap og jeg legger alltid godt på meg i svangerskapene.(25 kg) Er høy så det viser heldigvis ikke så godt Har fått store friske barn. (ikke feite) kun 3 timers fødsel og ingen komplikasjoner, så dette er nok naturlig for meg. Eneste som er pyton er at det er så forbaska tungt på slutten. Føler at hoftene gir helt etter. Skulle så gjerne vært en lettvekter som fikk friske barn he he Uansett.... siste gang dette
Cat&Gullungene Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Jeg er 19+2 og har lagt på meg 4-5 kg. Forrige svangerskap la jeg på meg 22 kg, og hvis jeg ikke husker helt feil kom de første 10 kg da jeg var 22-24 uker på vei. Jeg er høy og tynn, og husker at folk nesten fikk sjokk da jeg sa hvor mye jeg hadde lagt på meg. Så jeg tror det er veldig individuelt. Kanskje noen trenger det mer enn andre.
leirbål Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Noen legger mye på seg i begynnelsen, andre på slutten. Det kan jo også være mye vann. Det veier en del, og er ikke lett å unngå alltid. Det er ikke så uvanlig å legge på seg mye i begynnelsen. Husk at tabellene går utifra det ideelle for gjennomsnittskvinnen, ikke nødvendigvis for deg. Synes du det er ille kan du jo se om det er noe i kostholdet ditt du kan endre? Og mengden fysisk aktivitet.
19Augustjente Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Ikke bare du nei, sist kontroll i uke 25 hadde jeg gått op 10kg, fra 57kg til 67.. Føler det er mye men er jo sulten heeele tiden Åsså har jeg så mye kynnere at jeg er 100% sm, så jeg får ikke den store trimmen nei. Jaja vi får heller ta det slitet etter fødsel og kose oss nå
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har gått opp ca 7 kilo, og er i uke 37.. men med førstemann gikk jeg opp nesten 30 kilo totalt og jeg er ikke overvektig ellers eller.. er visst hormonelt
Truda- mor til 2 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2010 Godt det ikke bare er meg da. Men trodde liksom ikke det skulle bli slik denne gangen, har som sagt vært såååå flink med hva jeg har puttet i meg...
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 Vel, jeg kjenner ei som er 14 uker på vei og har gått opp 8 kg alt... du er absolutt ikke den eneste hehe
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er 16+0 og lagt på meg 6 kg hittil. Huff. Jeg som har vært så flink med å gå mye turer og vært forsiktig med hva jeg putter i meg. MEN, i begynnelsen da jeg var i uke 5-8, så hadde jeg skikkelig matlyst og var ikke kvalm i det hele tatt, så der jeg la på meg noen av kg ja. Men med dattera mi så la jeg på meg 25 kg. Det skal jeg virkelig prøve å unngå denne gangen.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 11. mai 2010 #11 Skrevet 11. mai 2010 Uke 31 her og gått opp 12 kg. Hadde + 10 kg frem til uke 25 så de siste kiloene har tatt mye lengre tid. Virker som det har stagnert litt før det begynner igjen. La på meg 22 med førstemann og 12 med andremann. Kan tippe jeg vil komme opp i rundt 18 kg denne gang.
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Samme her! Ble sjokka jeg! Har ikke fått så veldig stor mage og syns ikke jeg har est særlig ut ellers heller.. litt såklart, gått opp et par buksestr merker jeg, men det syns liksom ikke. Men tenker det flater ut litt nå etterhvert som noen sier her. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå