*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 10. mai 2010 #26 Skrevet 10. mai 2010 Sett deg på verandaen og drit ;-) Nei seriøst dette hadde jeg ikke godtatt en eneste dag.
winneboo Skrevet 10. mai 2010 #27 Skrevet 10. mai 2010 Den ene setningen kom på feil sted. Det med lynne. Har ikke noe med vekt å gjøre hehe.. det jeg mente var at det kommer jo ann på hva slags lynne hunden har. Det er avgjørende for om jeg stoler på en hund eller ikke. Du merker ganske godt hvilke hunder som har en dårlig lynne. Det kan jo hende at denne rottweilere er veldig snill og hopper fordi den vil leke eller hilse på. Da hadde jeg uten tvil prøvd å satt den på plass. Men om bikkja er gal i hodet så hadde jeg nok ikke turt å gjøre så mye med den.
annethe Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #28 Skrevet 10. mai 2010 Sånn... Da var det sagt. Og det gikk vel nesten som forventet, bare litt bedre. Hun mener jo at hun alltid tar det, men jeg sa at det ikke hjelper at hun tar det når hun kommer fra jobb kl 18, da er det jo snart leggetid for sønnen min. Hun må ta det med en gang, eller la være å ha de i hagen. I en irritert tone sa hun at hun skulle det. Prøvde å forklare at min 2-åring ikke skjønner hva en hundebæsj er, og at det er synd at vi ikke får brukt hagen uten å måtte spyle han etterpå. Hun mente også at hun tar det hver gang jeg sier ifra. Men er det nødvenig da at jeg må si ifra hver gang? Jeg sa at hun bare måtte si ifra hvis det var noe med meg hun irriterte seg over, men svaret var at hun ikke er en sånn som irriterer seg over småting.... I protest gikk hun og plukket opp hundeleker og hundebæsj, strammet hundebåndet og vi småpratet litt... Før hun gikk inn med et smell. Jeg sa at jeg håpet at vi kunne ha en grei tone fremover, og det var hun enig i. Selv om stemningene er veldig klein nå, så er det nok bedre om et par dager..
solita 06 Skrevet 10. mai 2010 #29 Skrevet 10. mai 2010 Hei annethe, dette var leit å lese. Godt at du skal flytte snart og at du fikk snakket med naboen din. Håper virkelig hun oppfører seg mye bedre enn hva hun har gjort hittil. Det er jo helt uakseptabelt sånn det har vært! Vet du, jeg var på visning på det lille røde huset ditt rett etter deg! Jeg hadde ringt og avtalt visning med eieren før deg, og jeg går ut ifra at det var deg han refererte til da han ville ha rask tilbakemelding fordi hun forrige som hadde sett på huset var veldig interessert. Jeg vurderte da og flytte hjem til Arendal, men fikk kalde føtter og turte ikke binde meg til 1 års kontrakt. Det ble til at jeg ikke flyttet nedover. Det var av et innlegg på aleneforeldre da du hadde fått huset i fjor at jeg skjønte at det måtte være samme huset. Og jammen godt for hundedamen at hun fikk deg til nabo og ikke meg, jeg hadde på langt nær holdt ut så mye som du har gjort og ville eksplodert for lenge siden! Ikke lett når husene står så tett og dere har felles port og gårdsplass. Husker at jeg og ble sjarmert av den lille hagen, og tenkte at den var litt privat fordi den var et trinn opp. Så feil kan man ta. Håper du har funnet et hyggelig sted fra juni av, og at det ikke blir åpen krig mellom deg og nabodamen før du flytter. Lykke til med den siste tiden i det lille røde og med flyttingen. Klem fra meg
annethe Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #30 Skrevet 10. mai 2010 Hehe, nå skvatt jeg litt her. Er nesten aldri her, så var litt rart da jeg ble kjent igjen Ja, da skjønner du jo hvordan området er og hvor tett oppi hverandre vi bor. Hun er egentlig en veldig koselig dame, så det er derfor det er så synd at noe som dette skal ødelegge. men håper at det er i orden etter i kveld. Hadde jeg vært deg så hadde jeg flyttet nedover. Jeg flytter til nabobyen nå, men stortrives her nede! Var veldig koselig å høre fra deg!
lille sprelle Skrevet 11. mai 2010 #31 Skrevet 11. mai 2010 Vær veldig tydelig og si i fra at du ikke aksepterer det. Si at det er normalt å lufte hundene (i bånd). Hundene ser tydeligvis ikke på din hage som "sitt" område, ellers så hadde de ikke gjort fra seg der. Selv om jeg er hundevant og hundeglad, så hadde jeg aldri akseptert det.
Gjest Skrevet 11. mai 2010 #32 Skrevet 11. mai 2010 Ta det opp med huseier? Det er jo urimelig at du skal ha ansvaret for denne uansvarlige damens oppførsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå