Malin G. Spann Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 I dag fikk jeg en HTC Tattoo touch telefon av en venn. Han synst den var vanskelig og forstå seg på, og siden jeg trengte ny tlf fikk jeg denne. Han har Telenor abonnement, mens jeg har Talkmore. Jeg hadde jo trodd at jeg måtte låse opp telefonen for å få bruke den, men da jeg satt inni sim-kortet kunne jeg bare begynne å bruke tlf. Blir jeg fakturert, blir han fakturert, eller er telefonen rett og slett åpen for alle operatører?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Hvem sitt simkort var det? Er det ditt, vil du selvfølgelig bli fakturert.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Du blir fakturert for ditt abonnement og for ditt forbruk. Han må overføre det abonnement som tilhører telefonen til deg om han ikke ønsker å beholde dette selv. Om han ikke overfører det til deg så er det han som vil bli fakturert for dette. Det er altså eier av Sim-kortet, ikke telefonen, som blir fakturert for forbruket på kortet
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Han har telenor abonnement, og kjøpte telefonen gjennom telenor. Jeg har talkmore, og puttet sim-kortet inni for å sjekke om telefonen var låst til telenor. Sim-kortet mitt fungerte uten at jeg måtte låse opp telefonen. Er den da åpen, eller vil jeg bli fakturert? Jeg skjønner ikke dette helt siden jeg tidligere har måtte ringe teleoperatør for å låse opp telefonen for andre teleoperatører.
Malin G. Spann Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har puttet mitt sim-kort inni den nye telefonen. Han har sitt sim-kort i sin gamle mobil.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Telefonen er da åpen. Du vil kun bli fakturert, fra Talkmore, for forbruk
Malin G. Spann Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. mai 2010 At jeg må betale for mitt forbruk skjønner jeg. Men det pleier jo å være slik at når man kjøper en telefon med bindingstid, må man betale for å åpne telefonen om man skal bruke sim-kort fra andre teleoperatører. Om man setter et talkmore sim-kort inn i en telefon som er låst til telenor, kan man ikke bruke dette sim-kortet. Men når jeg puttet sim-kortet i telefonen fungerte den helt fint. Jeg kan ringe, semde sms og bruke internett. Er ikke telefonen låst til en teleoperatør da? (i dette tilfellet telenor) Eller låser telefonen seg automatisk opp når man putter andre simkort inni, og min kamerat blir fakturert for å låse opp denne telefonen? Dette skjønner jeg ingenting av.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Det har nok sikkert skjedd en glipp med denne telefonen slik at den ikke er låst likevel. Det skjer innimellom og ingen av dere vil bli fakturert for dette
Malin G. Spann Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2010 Håper det, det hadde jo bare vært helt fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå