Gå til innhold

Flaskekoking på hotell..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal 2 uker på ferie til varmere strøk i sommer og skal da bo på hotell. Nå har jeg et flaskebarn og er litt stressa for hvordan jeg skal få ordnet med sterilisering av flasker. Noen som har erfaringer eller tips å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ingen erfaring selv, har alltid bodd i leilighet på tur... Men regner med du skal ha med en vannkoker for å få laget til melken? Så hvis barnet er over 6 mnd så tror jeg kanskje jeg hadde tatt sjanse på at grundig vask i zalovann og god skylling med kokende vann fra vannkokeren hadde holdt. Men smukkene ville jeg ha sterilisert. Til det har Medela noen kjekke poser for sterilisering i micro - det bør det vel være tilgang til på hotellet? De heter Quick Clean. De er ikke så store, så hvis du vil sterilisere flasker også så er det ikke plass til så mange av gangen tror jeg (har ikke testet selv).

http://www.medela.com/ISBD/breastfeeding/products/quickcleanbags.php

Eller så finnes det engangsflasker! De heter apodan. Men de må man også ha egene smukker til...

http://www.apodan.dk/dk_s/Engangssutteflasker.htm

Det var det jeg kom på av muligheter. Håper du finner en praktisk løsning for dere og at dere får en fin ferie!

:-)

Skrevet

Når eldste var 3mnd så var vi på bilferie. Hun var flaskebarn så vi dro med oss en liten vannkoker (de fleste hotell har det?), kost, såpe og microsterilisator. Vi vasket flaskene skylte med kokene vann deretter puttet vi de i sterilisatoren og spurte betjeningen på hotellene vi sov på om de kunne kjøre den i microen mens vi spiste frokost... Funket kjempegreit... Vi hadde med mange flasker da..

Skrevet

Blomstre (utenom tema):

Må leppe-gane-spaltebarn bruke disse flaskene?

Skrevet

Heisann Mot Løvehjerte :-)

- Finnes fler alternativer, og hva som funker best avhenger av spalten. Vi har ikke brukt den, var vanligere før tror jeg. Men i ettertid ser det unektelig kjekt ut med engangs!

Skrevet

Hvorfor engangs?

Skrevet

De engangsflaskene til apodan er myke, så da kan man hjelpe til med å klemme på flasken - derfor egner de seg til barn med sugeproblemer. Men det finnes som sagt andre alternativer som ikke er engangs. Og etter å ha gjort alt på gamlemåten med koking i kjele i hele flaskeperioden så høres det jo forlokkene ut med engangs når man tom har en unnskyldnig for å bruke de ;-)

Skrevet

Jeg var på hotell med flaskebarn 2 døgn her i Norge for noen år siden, og jeg ba hotellet vaske flaskene for meg.Det var ikke noe problem. De varmet dem og før ho skulle legge seg. Ho var nesten 1 år da.

Sjekk med reisebyrået (om det er pakketur) om hotellet er behjelpelige med dette vel:-)

Skrevet

Høres helt fantastisk ut med éngangsflasker, og da skjønte jeg det med sugeprobemer også! :)

Skrevet

Har aldri hatt bruk for flaske, men vet ei som bruker vannkokeren for å sterilisere. Hun bare slenger sutter og flaske oppi vannkokeren og setter på oppkok. Skulle tro det funker greit, det er visst ikke slik at det må ligge å koke en stund for å bli sterilt, bare nå kokepunktet. (skal ikke si det sikkert, men tror det)

Skrevet

Det skal finnes slike engangsposer du kan ha inni flaskene, spør f.eks. på babyshop. Da er det bare smokkene som gjenstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...