Gå til innhold

Hvorfor er dette med å ønske seg et spesielt kjønn så fryktelig tabubelagt her inne på dib??

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste jeg snakker m IRL kan åpent innrømme at de ønsker seg enten det ene eller andre kjønnet, mens her inne er det nærmest fy-fy å snakke om såntno.. Spesielt synes jeg de som ønsker seg jente ofte blir hundset verre med og får høre både det ene og det andre fra de skinnhellige madammene her inne. Såklart er det viktigste at barnet er friskt, det er vi vel alle enige i, så hvorfor er det så forbudt å si rett ut at man ønsker seg et visst kjønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å ønske seg gutt, men ikke jente. Det er en dib-regel

:)

Dib har mange snodige regler som man ikke finner ellers i samfunnet

Skrevet

Pisspreik. Hvorfor er det greit at i Norge kan man ønske seg ett kjønn (hovedsaklig jente) mens de som ønsker seg ett kjønn Kina eller muslimske land ikke kan gjøre det?

Hvorfor kan jenter være mer "verd" her mens det er fyyy å foretrekke gutter i andre land?

Forklaring takk.

Skrevet

Grunnen til at det er litt forbudt å snakke om det på dette forumet er fordi guttemammaer omtrent har blitt mobbet her. Det har vært utallige innlegg om hvor synd det er på mammaer som ikke har døtre, og det provoserer! Jeg har selv 2 sønner og skjønner ikke helt hvorfor det skal være synd på meg.

Personlig synes jeg det er litt rart å ønske seg kjønn. Man ønsker seg barn og håper det er friskt. Barnet ditt er ditt eget kjøtt og blod, om det har innover eller utovertiss har vel ingenting å si?

Skrevet

Jeg har en av hver, og hører OFTE komentarer som ååååå, så heldige dere er...OG; Hvis jeg hadde vist at jeg fikk ei jente, hadde vi prøvd en gang til osv........(fra venner med bare gutter..)

Når vi har snakket med dette blandt venner, er det veldig mange jenter som ønsker seg ei jente og guttene ønsker seg en gutt! (MEN de blir jo ikke skuffet om de får noe annet....) Men tror for mange at det ligger litt i naturen å ønske seg en av sitt eget kjønn.

Skrevet

He, he.. Ja, sant det HI. Jeg syntes også det er galskap å komme med uttrykk som "stakkars barn" osv når en ønsker seg et bestemt kjønn. Jeg ønsket meg jente, men er gravid med gutt. Det betyr på ingen måte at jeg er skuffet over gutten og ville byttet han med ei jente. Nå er jeg glad for at det er gutt, det føles riktig. Håper at det blir jente om jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen en gang :)

Skrevet

Har reagert på det samme selv. IRL så kan man knapt snakke med en gravid/snakke med noen som gravid i mer enn 5 minutter uten at kjønn på babyen i magen på en eller annen måte blir nevnt, og de fleste har sine meninger. Noen sier det er det samme, men veldig mange av dem som har ett eller flere barn fra før har også en klar mening om hva de aller helst ønsker seg. Alle skjønner jo at kjønn uansett bare er noe man håper litt på, og ikke det som er viktig eller avgjørende for om man bli glad i ungen sin eller ei. Synes det er helt rart at det er så ulikt her inne, for her kan man regelrett bli halshugd om man sier at man ønsker seg det ene eller andre fordi da burde man ikke hatt barn...?

Skrevet

Tipper de som kommer med de "stakkars barn" innleggene er ekte forumtroll ;o)

Og så er det jo ikke ofte de diskusjonene er saklige... De fleste slenger jo ut påstander for å provosere =)

Skrevet

Jeg syns det er helt greit å ønske seg et spesielt kjønn, men jeg syns ikke det er greit når andre mennesker rundt ønsker for deg. Altså når folk kommer med kommentarer som " å, enda en jente, jaja, prøve en gang til da så kanskje dere får en gutt også, det hadde jo vært fint" Eller " Så fint å få en av hver med en gang, da har er dere liksom ferdig da, hehe.".

Skrevet

Einig med Alva.

Har ønska meg både jente og gutt eg, ein gong vart det "feil," men det er da ikkje sånn at ein legger seg ned og gråter bitre tårer og blir djupt skuffa fordi kjønnet var "feil."

Skrevet

Jeg fikk jente først og tror ikke jeg fikk en eneste kommentar på at åååå så heldig du er som fikk jente. Derimot fikk jeg utrolig mange kommentarer på hvor stas det var når nr 2 var gutt. Har ikke tall på alle de gangene folk har kommentert hvor flott det må være å ha en av hver. Tror nok ikke det er det å ha jente som er så stas, men å ha BÅDE gutt og jente.

Jeg ønsker meg jente neste gang. Det til tross for at jeg er helt forelsket i gutten min. Han er blid, rolig, nydelig og flink til alt. Alikevel ønsker jeg meg en jente.Jeg kan ikke forklare horfor selv, for jeg skjønner det ikke helt. Men ønsket er sterkt..

Skrevet

Tror det har lite med "verdi" å gjøre, begge kjønn er såklart like mye verdt. Men det er likevel en kjensgjerning at mange kvinner ønsker seg en datter iløpet av livet, og det er vel ikke så rart kanskje, og ihverfall ikke noe å bli mobbet for?? Ute i den virkelige verden blir dette oppfattet som helt legitime tanker, mens her bør man helst holde dem for seg selv, og hvorfor det? Det lurer jeg på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...