Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Lillegutt på 21. mnd slutter ikke å overraske meg! I går kveld tenkte jeg han skulle få være med å bake kake, men jeg endte opp med å ikke gjøre annet enn å måle opp det som skulle oppi (jada en enkel 123kake). Gutten fikset retten selv. Hadde alt i bollen, brukte stavmikseren, smurte formen, helte i røra og slikket slikkepotten tilslutt (etter at jeg hadde puttet kaka i ovnen). Ellers har han kontroll på det meste: - Han rydder bort lue og votter på rett! plass når vi kommer inn, setter skoene inn i skapet etc - Han kan utføre enkle ting om vi ber han om det f.eks. sette tannkremen vi har kjøpt inn på badet ol. - Vasker, koster og støvsuger (alt blitt en god hjelp i huset, -bortsett fra at han roter... så totalt litt på den negative siden ennå) - Finner fram og mater hunden - Har full kontroll på hvilken pc som tilhører hvem (og hva slags filmer så er på de ulike), og har funnet funksjoner på den bærbare dvd spiller'n jeg ikke ante var der! -Sier "ja" (og blir stille i senga) når mamma gir han 10 leker i senga og sier jeg vil sove litt til :-) Og for en vilje! "NEI DEN!!!!" Noen andre som har noen flinke hverdagshelter?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Ja, mini er flink Straks 16 mnd. - Kan snakke litt i telefon. Her om dagen hadde hun og bestemor en samtale der de sa hei til hverandre sikkert 10 ganger. Hehe - Vaske Tar kluten og skrubber skikkelig. - Prøver å tørke seg selv når vi skifter bleier. - Prøver å kle på seg selv. Klarer ikke det helt enda da men. - Finner brød frem selv fra skuffa. I morgest hadde hun knabba til seg et polarbrød som hun spiste. - Tar ut av oppvaskmaskin og setter tingene på plass igjen.. I går klarte hun å ta sugerøret ut av smoothiepakken og sette inn sugerøret igjen.. Og det er en pirkejobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå