Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har ikke fått noe informasjon om mme fra helsestasjon eller barsel.. :s De var mest opptatt av amming og at jeg måtte det.. Jeg er enda ikke helt sikker på om jeg vil amme, syns vi sliter masse med det, men skal da holde ut litt til.. Barnet suger dårlig, blitt litt bedre da, men føler vi kaver en del fortsatt. Noen ganger kan vi holde på en halv time-time med å få h*n til å ta puppen, så om og om igjen.. Ett par ganger har vi måttet vi gi med kopp, for h*n må jo ha mat.. Har såre brystvorter og vet ikke helt om jeg vil amme, men føler meg så dum og egoistisk når jeg ikke har lyst å amme, har faktisk ganske mye melk, så kan ikke skylde på melken hvertfall.. Alt blir jo mye enklere med amming, men jeg syns det er helt forferdelig, og så er det så usikkert med amming og syns jeg.. Pga lav fødselsvekt må vi vekke h*n hver tredje time, noe som er greit, men som regel må h*n ha en liten "matbit" i mellom og.. Og da er det så vanskelig å vite om h*n har fått nok eller ikke.. Hvor lenge h*n skal suge osv.. Er ofte h*n sovner ved puppen, eller bruker den som kos.. Det er jo kos og enkelt med amming, men jeg syns det er sårt.. Men med mme, hvordan varmer man det egentlig? Hvordan lager man det? Og hvordan lager man det når man er ute? Kan mn varme det i microen? Noen som har ammet litt, og så gått til mme? Eller med lignende erfaringer..?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 På "Flaskemelk"-forumet og på http://www.flaskeposten.org/ kan du finne mye nyttig info om mme
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Jeg fullammet i 3 uker, delammet i 1 uke før jeg gikk helt over til mme. Grunnen var at jeg mistet melken. Helt ærlig så synes jeg det er mye enklere med mme, men hadde jeg kunnet så hadde jeg fortsatt å amme det er jo det beste for mor og barn uansett. Jeg gjør istand alle flaskene på kvelden slik at de holder i et døgn. Det jeg gjør da er å koke alle flaskene, koke opp vann og heller ønsket mengde oppi flaskene. Tilsetter 1 ts malt i hver av flaskene. Det med malt må du prøve deg frem på hvor mye ditt barn har behov for slik at magen er fint regulert. Setter så alle flaskene i kjøleskapet. Når jeg skal lage til et måltid da så tilsetter jeg mme og setter flasken i mikroen på noen få sek. Her må du også prøve deg frem på hvor mange sek. Dersom man ikke har tilgang på mikro så enten holder jeg flasken under glovarmt vann eller så tar jeg glovarmt vann i en bolle etc og varmer den der.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Takk.. Har lest litt inne på flaskeforumet her, men det er jo så lite aktivitet der, og ting virker så overveldende.. Men er det virkelig slik at man må snakke med helsesøster før man begynner med mme? HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 jeg begynte bare på mme jeg, og så sa jeg til henne på neste kontroll at jeg hadde gått tom. Fortalte henne det som det var at jeg hadde stresset og pumpet som en gal for å få opp produksjonen den uka jeg delammet, men det hadde resultert i at jeg fikk enda mindre melk. Hun svarte da at det beste er å amme, men ikke for enhver pris. SOm hun sa: har ikke mor det bra, har ikke barnet det bra. Denne tida må man passe på å nyte vi får den aldri igjen og da vil ikke jeg ødelegge den med å slite med amming og pumping hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå