Gå til innhold

Svigermor vil at sønnen vår(9mnd) skal bruke hjelm bla. Hvordan takle masete svigermødre?! Trenger råd her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blander seg oppi alt. Mener at vi har for lite klær på barna, mener at mistemann bør gå med hjelm for å slippe å bli hjerneskadet, blander seg oppi hvordan vi disponere pengene våre, hva vi gjør av opppussing, hvilket hus vi kjøper, hvordan vi disponerer fritiden vår osv osv. Alt er kritisk ment, blir gal av dette snart og merker jeg overhodet ikke har lyst til å tilbringe en langhelg med dem en gang. Blir skrullete i hodet av alt maset. Kan ikke vi få bestemme selv?!

Vi har sagt i fra men hun holder det gående.Har også endt i store krangler, spesielt mellom meg og svigermor, men hun gir seg ikke.!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du slutter å lage opp tøyseinnlegg, skal du nok se at svigermor ikke blir så ille likevel.

Skrevet

Kjenner jeg blir irritert på dine vegne... Bare jatt med, men ikke la hun bestemme.

Skrevet

Nei nå får du gi deg! Dette er overhodet ikke ett tøyseinnlegg. Hvorfor tror du det pga hvordan jeg legger frem saken, vel alt er sant så hvis det virker for ille til å være sant, welkome to my world!

Skrevet

Hva med å bare ignorere eller svare "jaja" når hun begynner? Hun gir seg sikkert når responsen uteblir

Skrevet

WelCome med C, sorry:)

Skrevet

Gir seg? nei du hun gir seg ikke. Skal jeg bare si "jaja" Når hun spør om vi kan kjøpe hjelm til babyen. Nei du, lar meg ikke bli overhøvlet på den måten, Må jo stå for hva jeg mener er rett og galt og jeg mener uten tvil at barn skal lære å gå uten å måtte ha på seg hjelm.

Skrevet

Høres ut som dere sees altfor ofte ihvertfall..

Skrevet

Jeg har dessverre ingen råd å komme med, men jeg sliter med det samme selv. Jeg så det i grunn ikke før etter at jeg fikk barn med min mann. Dreit rett og slett i hva svigermor sa, men nå irriterer det meg.

Hun er som din svigermor, blander seg oppi ALT! Har en mening om alt, og håner og ler av mine avgjørelser. Det er veldig plagsomt!

Føler med deg.

Skrevet

Fortsetter det på denne måten, vet jeg ikke om jeg lenger klarer å holde maska. Merker jeg misliker henne mer og mer for hver gang en hendelse som dette finner sted. Enten får hun slutte å mase og blande seg ellers så klarer jeg faktisk ikke å forholde meg til henne lenger og dvs at vi må ses langt sjeldnere. Ses ca en ettermiddag i uken.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Akkurat sånn er min mor. Jeg får ikke engang bestemme hvor jeg vil bo selv, jeg :-)

Min løsning har vært å omgås sjeldnere, og å jatte med når hun setter igang. Eventuelt lukke ørene og ikke høre henne i det hele tatt, hehe. Jeg syns ikke det skal være sånn at man krangler hver gang man møtes heller.

Men det der med hjelm, den var da litt drøy. Du får henvise henne til helsestasjonen!

Skrevet

Da jeg satt ned foten ang hjelm fikk jeg til svar :"Stakars deg ..., mamma vil visst gjøre deg så selvstendig hun" Da begynte det å koke, smilte bare men inni meg hadde jeg seriøst bare lyst til å gå.

Skrevet

Hun svigermora virker ikke helt god! Hjelm, er det virkelig noen som bruker det?

Skrevet

Ta igjem med samme mynt! Det funka her ivertfall.

Jeg begynnte og blande meg oppi alt hun gjorde og ikke gjorde, jeg kommenterte og styrte på. Til slutt så skjelte hun meg ut og sa at jeg ikke hadde noe med hva/hvordan hun gjorde ting. Men da var heldigvis mannen min og svigerfar på pletten og tok meg i forsvar, de sa rett ut til henne at det faktisk er sånn hun selv holder på. Etter den dagen har hun holdt kjeft!!

Skrevet

Ha ha ha! Morsom ide 23:06!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...