Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #26 Skrevet 10. mai 2010 Veldig bra link. Selv om jeg er imot bruk av ordet alkoholikker. Det ligger så mye fordommer og nedverdigelse i det ordet. Jeg vil heller si at en person har problemer med bruk av alkohol. Det er ikke hvor ofte du drikker som er problemet, men hva som skjer de gangene du drikker. Dersom en person drikker tre ganger i løpet av et år, og ender opp slik som du HI gjorde. Har man da et problematisk forhold til bruk av alkohol? Forstår at mange syns dette er morsomt, men jeg oppfatter egentlig ikke at du selv syns det. Og man må faktisk tenke på at alkohol er det rusmiddelet som ødelegger mest i de norske hjem...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #27 Skrevet 10. mai 2010 Kakemonstermosedamen... ta deg en pille..
Gjest Toxic Skrevet 10. mai 2010 #29 Skrevet 10. mai 2010 Du har et tydelig alkoholproblem, Tommage. Å bli så full som du beskriver er noe som tilhører ungdomstida før folk kjenner sine egne begrensninger, men de aller fleste lærer jo å begrense seg etter å ha gått på én eller to slike smeller. Råder deg til å se på linken kakemonstermosedamen la ut over her.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #30 Skrevet 10. mai 2010 Jeg er annie som ba kakemonsteret ta seg en pille. Jeg synes alkoholikerbetegnelsen er å dra den litt langt. Om man ikke drikker regelmessig, men tar den litt "ut" når man først drikker er helt naturlig i mitt miljø i alle fall. (og nei, jeg vanker ikke med noen med alkoholproblemer) At man har litt mindre styring på sånne ting når man er tenåring er helt naturlig, men jeg og vennene mine tar oss fort en skikkelig fyllefest når vi først drikker. Det er en del av kulturen, og vi er midt i 30 åra, med gode jobber og flotte utdannelser. Det å kunne slippe seg skikkelig løs når en har barnefri er bare deilig, og selv om ikke alle deler samme holdningen som meg, og kanskje ikke liker å drikke seg helt vimsete, så synes jeg likevel det er tåpelig å dra konklusjonen at tommage har alkoholproblem. Da sliter i så fall storparten av norges befolkning. Jeg drikker selv ikke så veldig ofte - kanskje 4-5 ganger i året, men en eller to av de gangene "går jeg tilbake til tenårene" sammen med gode venner og ser absolutt ingenting i veien med det.
Tommage♀♂ Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #31 Skrevet 10. mai 2010 Oi, wow! Godt vi har "siste innlegg" ellers hadde jeg aldri lest alle disse svarene. Jeg innser at jeg har et problem med alkohol, for jeg tåler det åpenbart ikke like godt som mange andre. Men de fleste jeg kjenner tar seg en sånn heidundrende kveld i ny og ne, og finner nok på mye rarere ting enn meg. Nå skal ikke jeg forsvare meg altså, for den oppførselen på lørdag var litt skremmende, i og med at jeg ikke engang husker å ha gått hjemmefra... Men at det ikke er et engangstilfeller er da langt i fra at det skjer HVER gang jeg er ute! Det er stor forskjell på drikkekultur fra sted til sted, og da spesielt stor mellom bygd og by. Og det er vel ingen tvil om at jeg er fra bygdenorge. Men å si at jeg er alkoholiker er temmelig drøyt altså. Da dømmer du de fleste jeg kjenner som alkoholikere.
ConsuelaBananaHammock Skrevet 10. mai 2010 #32 Skrevet 10. mai 2010 Er jo ikke det at du ikke tåler det like godt som alle andre, når du drikker 11 øl og går ut etterpå kan du ikke forvente annet enn å bli dritings
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #33 Skrevet 10. mai 2010 Jeg er som deg, tommage!! Hehe. Bare at jeg kan risikere å få blackout etter 4-5 pils (flasker á 0,33l).. Hjernen min bare skrur av hukommelsen min når promillen så vidt lirker seg oppover. Jeg har mange gode, oppegående timer igjen etter hukommelsen forsvinner. Får noen fantastiske ideer innimellom og ikke alt er verken logisk eller fornuftig, men jeg kommer meg alltid hjem og gjør ikke dumme ting. Så å komme med ord som "alkoholiker" o.s.v. blir å dra det liitt vel langt. Ja, noen av oss tåler mindre enn andre, reagerer på forskjellige måter..men vi har ikke et problem som at alkoholen har noe negativ betydning i livet bortsett fra dagen-derpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå