Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg og barnefar har akkurat separert oss. Vi skal ha ungene 50-50, men ikke planlagt fordelingen sånn helt ennå. Jeg har ungene oddetallsuker, noe som betyr at jeg har dem krisi himmefartsdag (+ dagen etter som er fridag/planleggingsdag) i tillegg til mandag 2 pinsedag. Han har dem 17 mai, men da skal vi være sammen med dem begge to, og han får ikke til med bunader og slikt uansett.... Sånn vil det bli for den ene av oss hvert år. Er det vanlig å ha dem de ukene man "skal", eller omrokkere litt? Tenkte å be han om å ha dem over pinsen, siden han har dem pinseaften og 1 pinsedag uansett...eller kan jeg ikke det?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Dette bestemmer dere jo helt selv. Noen foreldre greier fint å samarbeide, og gjør det som er hyggeligst for barna og de selv, samt greier å sette sine egne behov litt til side iblant. Hurra for de! Noen er ikke på talefot, og må ha rigide avtaler for å ikke fly i tottene på hverandre. Dere velger jo selv hvilken gruppe dere vil tilhøre.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Vi bytter på helligdager hvert år uansett hvem sin helg eller dag det er. Dvs selv om helgen som kommer nå er min, får barnefar den siden det er hans tur til å ha barnet på 17 mai som er på mandag. Da får han hele "17-mai helgen". Og hvis julaften faller på hans helg og det er min tur til å ha julaften så har jeg barnet i hans helg. Det er det enkleste føler vi. Spiller ingen rolle hvem sin helg det er når helligdager skal fordeles. Han har kun samvær annenhver helg, men vi tilpasser det slik at det blir enklest mulig for alle sammen. Vi bytter helger hipp som happ dersom en av oss trenger barnefri en helg vi egentlig har barnet, eller at en av oss ønsker å ha med barnet i en bursdag\konfirmasjon eller lignende. Vi er ikke så nøye på om vi skylder hverandre helger, vi tar det som det kommer. Jeg har ofte måttet ha barnet mitt i hans helger pga jobben hans, men det er ikke slik at jeg skal ha disse frihelgene tilbake. Jeg er bare glad jeg får ha barnet mitt jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå