Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er alenemor til ei på 2 og et halvt år, og merker at det er litt vel mye av og til. Her jeg bor nå, har jeg faren min som bor ca 2 timer unna oss, som tar jenta ei helg i ny og ned. Men nå flytter vi snart til en helt ny plass, pga studier, og jeg ser nesten heelt svart på å ha jenta ilag med meg 24/7. Hvordan går jeg frem, for å eventuelt søke om avlastnings hjem? Tror dere det er det beste, eller å prøve å finne private personer?.. Og er sånne 'avtaler' bindene, sånn at de må ha hu den og den helga, vi eventuelt blir enige om? Jeg er helt blank når det kommer til dette området!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Det kommer an på om du skal søke avlastningshjem eller besøkshjem. Avlastningshjem er hovedsaklih kommunalt og et tilbud til familier med barn som har psykisk eller fysisk funksjonshemming. Besøkshjem er et hjelpetiltak gjennom barneverntjenesten.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Du skal vel ha henne i bhg regner jeg med og da har du jo MYE tid til lesing og tid for deg selv. Livet som student er ganske fleksibelt så om du utnytter dagene godt kan ikke jeg skjønne at du skulle ha behov for ytterlig avlastning. En annen ting er at jeg syns det er ganske latterlig at du flytter fra faren som har samvær med datteren sin. Ikke bare mister hun faren sin men hun må skifte bhg i tillegg til å bli kjent med en ny familie som hun skal være hos f.eks annenhver helg?! Hjelpes! Fins mange desentraliserte studier slik at du slipper flytte. Uansett, besøkshjem får du via barnevernet. Om de mener du trenger det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Les da, 22:11!! Faren MIN! Altså hennes bestefar. Vi har ikke noe kontakt med bf!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Beklager! Min feil- ser det nå! Om ikke barnefar er inne i bildet i det hele tatt er det nok større sjanse for å få besøkshjem innvilget. Forstått det slik at om en får det innvilget kan en bruke en familie en kjenner og barnevernet vil betale dem. Hvis ikke en har noen selv å bruke har barnevernet familier tilknyttet seg. beklager igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå