Gå til innhold

Når man har surra til alt man hadde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forhold mener dere er greit å ha til eks svigerforeldre som har anmeldt en til barnevernet etter samlivsbrudd?Har en sønn fra før, hvor de har vært besteforeldre på sett og vis det meste av hans liv. En ting er at jeg ikke kan nekte at de har kontakt med sitt biologiske barnebarn,men sitt stebarnebarn ser jeg da ingen grunn til at de skal få være besteforeldre til.

Og hva om noen år om jeg er i et nytt forhold, så blir jo det nok en stepappa og noen nye steforeldre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil gutten din ha kontakt med de da? Det er vel det som er det viktigste? Hva du eller de måtte føle er da helt irrelevant?!

PS: Det er forøvrig ikke sånn at man må involvere alle så inn i granskauen i livet til ungene at de må bli stepappa og stebesteforeldre.. noen ganger er det greit å ha et litt mer nyansert forhold til det. Se det ann litt, la en evt ny mann for deg bare være "erik", "petter" eller whatnot..også erik, petters eller whatnot sine foreldre.. godt tips tror jeg.

Skrevet

Er de ok menneske og omsorgspersoner barnet liker og er glad i, hadde jeg nok latt de være besteforeldre. Det er jo ikke sikkert de "nye" stebesteforeldra er veldig engasjert i et stebarnebarn.

Skrevet

Her synes jeg det er avgjørende hva din sønn fra før mener. Betrakter han dem som besteforeldrene, vil det nok være veldig sårt at kun det biologiske barnebarnet får opprettholde kontakten. Noen ganger må man se forbi sin egen stolthet og tenke på hva som er best for barnet. Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

De er ikke greie omsorgspersoner.Tenker mer på seg selv og at det er status med barnebarn.sønnen min har sagt det er greit at han ikke drar dit.Iallefall en god stund.Og her er det ikke bare snakk om min stolthet,for de anmelder alt til barnevernet og alle andre instanser de kommer på.Om barna har rene fine klær,eller om de er møkkete,om de har skrubbsår,eller har fått noe nytt.Altså alt som kan brukes mot meg. hele saken er bare surra til.Jeg og eks har ikke noe godt samarbeid og ingenting av det han sier er sant lenger. Eks bruker også min sønn til å få vite hva jeg gjør til enhver tid de gangene han har vært sammen med min sønn.

dette er en sak man blir veldig frustrert av og ikke ser noen ende på.

Skrevet

Da er det jo greit at dere kutter kontakten, og du holder avstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...