Gå til innhold

Kan bf overnatte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annenhver helg hos mor og barn for å ha samvær med barnet hvis de bor i samme by??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an å om det er greit for deg og for barnefar det ? Så lenge det ikke der ut som utenfra at du og barnefar bor sammen, så vil jeg tro du beholder ekstra barnetrygd og eventuelle andre stønader som aleneforelder.

Men hvorfor er det egentlig aktuelt at barnefar skal overnatte hos deg ?

Skrevet

hmmm.. ok.. Han mener det siden jeg ammer, og ikke barnet kan overnatte hos han og siden han har krav på annen hver helg

Skrevet

Ehh... han har han ikke krav på å overnatte hos deg.

Om du fortsatt ammer og barnet er under 1 år så vil jeg foreslå at dere finner en annen løsning. Om det ikke er slik at du synes det er greit at bf bor hos deg annen hver helg?

Skrevet

Barnet har krav på samvær med sin far, samvær er alt fra 1 time på 6 mnd, til 50/50. Med andre ord, han har IKKE krav på annenhver helg når barnet er så lite. Og du kan risikere å miste alle dine stønader dersom noen finner det for gitt å si ifra til NAV.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra NAV om at barnefar kan overnatte fire netter pr år. Men her har han dagsamvær med babyen, to/tre timer tre ganger i uka. Overnatting er kun aktuelt hvis jeg skal i et bryllup eller andre festligheter. da vil han ha henne hjemme hos meg fordi det er tryggere for babyen.

Skrevet

Ikke HI men lurer jeg og. Hva hvis det er lang reisevei mellom mor og far? Det blir 4 timer og far vil komme annenhver helg for å være med barnet. Kan han ikke da overnatte hos meg da?

Skrevet

Selvfølgelig kan han overnatte, det styrer dere som dere vil, i bunn og grunn har han jo fortsatt annen adresse og annen leilighet, så derfor har ikke nav noe de skulle ha sagt.

Skrevet

Jeg spurte om dette på nav da lillegutt var en drøy mnd gammel, og jeg mottar os..

Saksbehandler sa at det ikke var noen restriksjoner ift hvor mye far oppholdt seg sammen med oss, og det ville ikke gå utover trygden, inntil den dagen vi evnt planla å flytte sammen. Da var jeg pliktig å gi beskjed, pga os, barnetrygd og bidrag.

Skrevet

Supert. Vil jo at pappan skal få se barnet sitt så mye han vil å skulle han bodd på hotell ville det nok vært mindre av besøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...