Gå til innhold

Dette med service...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg er alltid en hyggelig og tålmodig kunde, for å oppnå den lille ekstraservicen?

Dette gjelder alt, i kassa på butikken, når jeg bestiller på café, resturant, eller bar, ringer til legen, hendvender meg til off. inst.

jeg formulerer meg alltid i en hyggelig tone, uansett.. Jeg blir som regel møtt like hyggelig tilbake og det er jo riktig så koslig.

MEN av og til skulle jeg ønske at den personen som satt i skranken, kassa, baren eller i andre enden av telefonen kunne slutte å leke gud og rett slett bare gjøre jobben sin... Det hadde vært såååå deilig å kunne ha kuttet ut alt bullshitet og oppnå målet uten å kaste bort 2-3 min hver gang på høfflighetsfraser, svare på tåpelige spørsmål som sekretæren streng tatt ikke har noe med.

Jobben til de jeg møter er jo egentlig det samme, levere en tjeneste om det så er i form av en kaffe, ekstra pose eller å sette meg i kontakt med rett person. De får jo betalt uansett om de setter den sure megga på vent eller setter over telefonen med en gang... Hvorfor skal vi alle smiske til disse personene hele tiden???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen trenger å smiske med meg, man kommer langt med vanlig vennlighet og folkeskikk. Jeg møter ikke så mange av kundene personlig i jobben, jeg snakker 99% av tiden med de pr. telefon. Noen få kommer innom, og det syns jeg er ekstra koselig da. :)

Åpner man samtalen med å være sur og kjefte på meg er jeg veldig lite samarbeidsvillig altså. Har til og med hendt at jeg bare har lagt på røret. Min jobb er å ta i mot henvendelser, alle typer henvendelser. Men jeg, jeg som svarer telefonen, har ikke noe med hvorfor kunder ikke får det de skal ha til rett tid. Jeg kan sette deg over til rett person, men om de som ringer inn er sure i det jeg tar opp røret, vel da kan de se langt etter at de får det de vil ha i nærmeste fremtid!

Skrevet

Du har akkurat bekreftet poenget mitt!

HI

Skrevet

Du som tar telefonen gjør det som representnt for bedriften. Altswå HAR du/din bedrift noe med f.eks. "hvorfor kunder ikke får det de skal ha til rett tid". Ingen som ringer for å snakke med/kjefte på DEG, det er bedriften din de vil snakke med. Dersom folk ikke går heeelt over streken et er ingen grunn til å ta det personlig dersom folk er frustert. Du skal uttrykke forståelse for kundenes frustrasjon, forsøke å hjelpe etter beste evne og absolutt IKKE legge på!

F.eks. var vi kunde hos en internettleverandør som var utrolig elendig for noen år siden. Vi måtte vente i syv lange og syv brede i telefonkø opptil flere ganger i uka. Da hendte det er hven-det-nå-enn-var som tok telefonen fikk høre litt av hvert. Og det må han/hun faktïsk tåle, elelrs måd efinne seg en annen jobb.

Skrevet

Hater det her lille tastaturet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...