Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Har egentlig ikke mulighet til å gå, men det virker som om alle MÅ komme. What to do?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 De ansatte pleier da ikke delta på dugnaden, det er det foreldrene som gjør.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 det spørs jo om du får betalt (evt avspasering) for det? hvis du får det så må du møte, men ingen kan pålegge deg gratis frivillighetsarbeid..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Regner med at jeg får avspasere seinere, må jeg møte da?' Og til deg over, jeg er vant til at en fra hver avdeling må møte, ikke alle, så det kom som en overraskelse på meg kan du si hi
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Hos oss møter ingen ansatte på vanlig dugnad. Men i forbindelse med flytting jobbet de. Antar at de fikk avspassere timene.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Er det ingen som vet om det fins noen regler/lover om dette? Mormor skal passe ungene hele dagen for de er syke, men jeg får meg ikke til å la henne være her fra 7 om morgenen til nærmere halv 7 på kvelden, spesielt siden hun har passet i dag og skal på jobb selv på onsdag.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 Arbeidsgiver kan pålegge overtid. Om det er det du mener. Dette må du jo ta opp med sjefen din og høre om du skal jobbe overtid eller ikke i dag.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Nei, du må ikke jobbe utenom din vanlige arbeidstid. Hvis noen andre av de ansatte har mulighet så får de komme, og avspasere disse timene senere. I vår barnehage er det kun foreldre som møter på dugnad, og ei ansatt som var der på lik linje med oss, fordi hun selv er mor til barn i barnehagen:)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Anonym 16.29 Om du leser arbeidsmiljøloven vil du se at man kan bli pålagt overtid.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Anonym 16:29 her. Om du leser arbeidsmiljøloven selv så vil du se at dugnad på ingen måte fyller kravene som må oppfylles for at det skal være lovlig å pålegge overtid. Man kan pålegge overtid om det er fare for liv og helse, ikke fordi man trenger å få rakt løv og skrudd sammen nye lekestativ i barnehagen! HI må ikke møte på dugnad, men har krav på lønn / avspasering hvis hun gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå