Gå til innhold

hjelp jeg kan ikke konversere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har hatt problemer med å konversere men klart å lære det?

Sliter så med å omgås kollegaer, foreldre i barnehagen og å skaffe meg venner. Har aldri noe å si. Blir stum som en østers. Er egentlig ikke en sjenert person, men pga at jeg ikke vet hvordan jeg skal få en samtale i gang eller finne på noe å snakke om så trekker jeg meg heller unna. I selskaper med bordkavalerer blir jeg alltid kjempeopptatt av maten min, og sidemann må snakke med andre enn meg. Er vi på tilstelninger i barnehagen blir jeg alltid stående alene.

Hvordan kan jeg lære meg å snakke med andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde få litt hjelp av noen som vet at du sliter med dette, og rett og slett gå inn for å øve... Det hjelper!

Jeg er veldig god til å konversere, kan snakke med de fleste om det aller meste, noe som kommer godt med da vi er en stor familie som ofte har selskaper. Kan det være du sliter med å prate fordi du føler du ikke helt kan henge med i hva de andre snakker om? Hvis du finner ut hvorfor du ikke greier det blir det lettere å gjøre noe med det. Er det rett og slett kjedelig for deg? Det hender jeg blir litt stum og tørr hvis det som prates om er mindre interessante temaer(da tenker jeg naboens nye hytte på fjellet osv).

Skrevet

Det som sikkert gjør det vanskelig er mangel på selvtillit.

Alle mister munn og mæle når man blir usikker og føler seg utilpass.

Skrevet

Let`s play the 10 quiz...

Den enkleste måten å snakke med ukjente på er det å ha et eller annet felles...

Været, alle kan jo klage på været uansett.

Barn, folk elsker å snakke om barna sine.

Jobb, mange liker å snakke om jobben sin.

Trygge nyhetstemaer eks askeskyen fra Island, dårlige veier, dårlig skoletibud, eller barnehagetilbud ( Få med deg hva som er aktuelt den siste uka slik at både du og motparten har en mening om det)

Ferier, hva folk skal gjøre.

Hva folk har oppnådd.

Vær nøye med å komplimetere vedkommende... Eks Oi, barnet ditt er snakker bra, er veldig tidlig motorisk utviklet. Det høres ut som en veldig spennede jobb.

I sosiale lag, komplimeter antrekket, skoene eller smykkene.

Ikke for mye av det gode for da er det opplagt at du smisker, men nok til at personen føler seg bra med deg.

For all del ikke diskuter politikk og religion med noen du ikke kjenner.

Vær forsiktig med meg, meg, meg, meg, meg det er ingen som liker å snakke med en person som bare har intresse for seg selv. Mye hyggeligere å snakke med noen som viser intresser for motparten..

Husk å smil og pass på at kroppspråket ditt ikke er lukket...

Ahhh we can all live the lie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...