myboylollypop Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 *oppgitt* har termin i august, venter nr to, og svigis (som bor i utlandet) vil komme på besøk rundt termindato...okey, hadde det ikke bare vært for at vi har et annstrengt forhold fra før, vi har en liten leilighet med to soverom og de forventer å bo hos oss (og bli oppvartet slik som sist!) Hjelp! ..er det for mye forlangt å få litt ro rundt denne første tiden ? jeg vet med sikkerhet at de dessverre ikke er til mye hjelp i denne tiden (dårlig erfaring fra da vi fikk besøk sist vi hadde fått barn)...dessuten fødte jeg for tidlig sist pga komplikasjoner, og vet ikke hvordan ting vil gå denne gang...............ååå, kjenner at jeg blir hissig nå! selfølelig skal de få møte sine barnebarn, men litt hensyn?????????
millie+2klumper Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 jeg hadde aldri orket å hatt folk på ligge besøk i barsel perioden. Har de ingen andre de kan bo hos?Skjønner jo at de vil se barnebarnet sitt men. dere har jo strengt talt ikke plass til dem heller!
myboylollypop Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2010 takk! alternativet er at de må bestille en plass og bo, og vi kan være villige til å betale noe av dette, men de er bare såååååååååå sære!! reiser langt (fra new zealand)-greit- men likevel............de sier de kan godt sove på madrass på stua, men HERREGUD DA!!!! regner med en del nattevåk og orker rett og slett ikke tanken på det senarioet...
SpongeBob Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Det går ikke an. Bruk tid og energi nå hvis du har på å finne et overnattingssted til dem, dere kan jo ikke ha ubrukelige gjester i huset akkurat rundt termin!!! Jeg har god erfaring med å leie hytte i nærheten (vi bor mildt sagt landlig), men kanskje du kjenner noen som skal på ferie da? Som de kan låne husvære hos? og bor du sentralt finnes det jo ofte billige hoteller, leilighetshotell osv? *masse sympati*
myboylollypop Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2010 takk for sympati! ..skal undersøke med hytteutleie o.l så snart jeg får tid, var et tema sist også, og de ble mildt sagt sure når vi presanterte det for dem. de sa at da ble det alt for dyrt å komme (de var her i 3 uker sist, jada, 3 uker, og vi bodde i en tilsvarende liten leilighet da også! endte opp i at jeg ble helt ut av meg og gråt på soverommet halve tiden, grøss).alternativet er at de rett og slett ikke får komme...jeg blir sikkert upopulær, men det er jeg til en viss grad fra før også, og jeg tenker at jeg må tenke på vår lille familie og meg selv..så får det bare stå til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SpongeBob Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Nei, huff - dette må ordnes opp i snarest! Har de råd til å fly fra NZ må de ha råd til å kunne bo andre steder enn under stellebordet til nybabyen! Og jeg synes min svigermor er ille, men hun har i alle fall vett til å ville vente noen uker etter at babyen er kommet, nettopp for å ikke bo oppå oss;-)
Pixie Power Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Hadde sagt nei uten snev av dårlig samvittighet. Overnattingsgjester er helt uaktuelt. Jeg slet med ammingen sist, var sliten og lei meg, så det siste jeg vil ha i en så sårbar periode er huset fullt av folk. (Ville følt det som huset fullt selv om de bare er to, ja). Man skal ha ro den første tiden (spør hvilken som helst jordmor e.l.), så med mindre man synes det er helt greit med masse/langvarig besøk, er dette tiden man med rette kan ta hensyn til seg selv og blåse i hva andre måtte mene :-)
rødt&blått Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har i prinsippet sagt at langveis/overnattingsbesøk må vente med å avtale til barnet faktisk er født! Det er jo tross alt +/-14 dager ift termin barnet kan komme og man vet ALRDI hva slags form en er i etterpå! Det høres for meg ut som om du har valget mellom å ha en kjip barseltid eller gjøre det kjipt for dine svigerforeldre? Og helt ærlig er denne tiden noe du aldri får tilbake. Det vil vel strengt tatt ikke ha så mye å si for dine svigerforeldre om de kommer 3 eller 6 uker etter terin heller? De må da ha større glede av å komme til dere når dere har kommet litt til hektene og blitt kjent med det nye barnet! Jeg syns så absolutt de burde ha forståelse for at det beste for alle parter er om de kan vente med besøk noen uker. Med tanke på at du ikke hadde det så greit før termin med 1. og at barnet kom før, så er det vel ikke noe særlig å belage seg på besøk i forkant av termin denne gangen heller? Og litt av poenget med besøket er vel at de vil se det nye familiemedlemmet? Jeg selv har gjort det klart at jeg ikke orker besøk før terminen og at vi ønsker å ha de første ukene etter termin for oss selv som en ny familie! Svigermor har både prøvd seg med å ville komme noen uker før termin og rett etter, men svaret er nei! Hun får bare bli så sur hun bare gidder, men det får samboern ta opp med henne. Hun trenger ikke oppvartning og kunne nok vært en ekstra ressurs ift storesøsteren, men jeg vil så gjerne ha "oss" for oss selv den aller første tiden. Det fikk jeg ikke da vi ble foreldre første gangen, siden jeg ikke klarte å si ifra hvordan jeg egentlig ville ha det! Lykke til med svigerdillemmaet! Føler med deg! Er liksom hans "bord" det der!
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Nei, fyttikatta, dette er deres tid, og ingen kan kreve å komme og bo hos noen med nyfødt baby, eller til og med midt oppi termin og en evnt fødsel! Si ifra meeget tydelig, men blidt. Det er da også merkelig om dere skal være med å betale for evnt hotell? Hvis ikke dere har veldig god råd og de svært dårlig råd? Det er jo de som velger å komme? Og de kan godt velge å vente noen uker, barnet er der fremdeles da, og da er dere kanskje mer i rute og opplagte! Jeg blir litt oppgitt over at hele verden absolutt skal se den nyfødte omtrent første dagen..
pusejenta2 Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Enig her altså si det til dem.Jeg orket strengt tatt ingen andre enn mannen min og min mor.Resten fikk komme etter en måneds tid.I barselstiden vil man helst være alene på soveromet med babyen.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Synes så absolutt at du skal sette ned foten og gi beskjed om at det ikke passer at de bor der. De må jo gjerne komme, men da får de bo på hotell eller noe slikt. Mine foreldre kommer til oss uken etter termin, men de klarer seg selv og avlaster meg så det er jo bare flott. Det er noe helt annet når de forventer at de skal bli oppvartet. Man vet heller aldri hvordan formen til mor og barn er i ettertid. Nei be mannen din gi beskjed om at det IKKE går. Drit i om dem blir fornærmet, ta hensyn til dere selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå