Gå til innhold

bunad og tilbehør... noen med peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Vestfold-bunad og skal nå bestille meg ny skjorte og vurderer også forklè... er det noen her inne som har peilig? Jeg jakter i utgangspunktet på en skjorte jeg så for mange år siden. Mener å huske den hadde små "jordbær"-blomster brodert rundt halsen og på mansjettene..men finner den ikke på noen husflid-sider. Er den noen som vet hvilke skjorte jeg mener og som vet hvor jeg kan finne bilde av den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat når det kommer til Vestfoldbunaden er jeg ganske fersk, men jeg er rimelig sikker på at det er KUN hvitt broderi på skjorta til vestfoldbunaden. Med mindre du har den sorte gamle med broderi på.... Da kan det visst være fargebroderi på linninga=)

Spør på husfliden, de bør vite alt som er å vite om bunaden =)

Skrevet

Mener å huske skjorta er hvit med hvitt broderi, ja.. men broderiet er små blomster som minner om blomsten til markjordbær-planten. Hehehe.. Ja, vi finner vel ut av det!

Skrevet

Både min datter og meg har Vestfoldbunader. Vi har forskjellige skjorter, men begge er med hvitt broderi på hvitt. Det er to typer forklær. Det ene er med hvitt broderi slik du beskriver. Du har ikke blingsa da og sett forkle:) Har sjekket med hefte som fylgte med bunadene da vi kjøpte og ingen slike broderier der heller.

Skrevet

herregud å jeg "velær" da:S Det ene forkle er i hvitt lin med farget broderi slik du beskriver mente jeg å si. Og fulgte i stedet for fylgte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...