Gå til innhold

Ønsker et barn til men har ikke jobb

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dame på 34 år med barn på 4 år. Ønsker meg et barn til men har vært under yrketsrettet utdanning i 2 år og fullfører eksamen 1 aug. Slik jeg har forstått det må jeg jobbe i 6 mnd for å ha krav på foreldre penger eller syke penger. Pga helse har jeg utdannet meg på nytt, og nå ser det veldig vanskelig ut å få arbeid som fungerer til helse og min nye utdanning.

Hva har jeg krav på dersom jeg skulle bli gravid i løpet av 2010 men ikke har arbeid?

Håper noen med slik erfaring kan svare.

Et barn til er viktig for meg, og jeg vil helst ikke ha så stor alders sprang på barna mine.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som en veldig kjedelig situasjon du er i, med utdanning du ikke kan bruke.. Men om du er i yrkesrettet utdanning, har du vel noen kontaktpersoner du kan snakke med om hvordan du kan komme deg tilbake i arbeid?

Det kan ta litt tid da, så jeg skjønner det er kjedelig å vente: )

jeg har heller ikke jobb, og prøvd å tenke på det mest for å få noe å leve av :)

Det eneste man automatisk får er 30 000 i engangsstønad når babyen kommer...

men når du studere har du rett til penger da, så du burde ha født nå før eksamenen din :) Når du studerer de siste 6 mnd før fødsel, får du sykepenger hvis du er syk, også kan du ta permisjon fra studiene når du føder, og støtten du mottar er bare stipend, og du får barnetillegg :)

men når du er i yrkesrettet utdanning, har du fått støtte fra lånekassen eller "arbeidsavklaringspenger"? For jeg tror kanskje arbeidsavklaringspenger skal gi rett til fødselspenger...

For å være sikker burde du spørre på nav, gå til et annet kontor enn ditt eget, og fremlegg saken som om du allerede er gravid, så de gir deg svar og ikke fraråder deg å gjøre det :)

håper dette hjalp noe....

Skrevet

Hvordan har du klart å ta en ny udanning du heller ikke kan bruke og fått nav til å betale det?

Har du aap i minst 6 av de 10 siste mnd har du rett på foreldrepenger.

Men du står kanskje uten noe etter 1.august?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...