Linnea <3 Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 hei, lurte på hvor lenge man skal koke flaskene, dattra mi er et halvt år.
Gjest Kira06 Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Jeg sluttet å koke flasker når hun begynte å drikke vann fra springen og spise fast føde, dvs rett før hun var 6 mnd. Setter bare flasker og andre ting i oppvaskmaskinen. Tenker det er like greit, fordi hun spiser jo på alt som ligger på gulvet uansett, i tillegg til halen og ørene til bikkja:) Men når jeg kokte flasker, så lot jeg de koke mellom 5 og 10 minutter.
blomstre Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Hei Å koke flaskeutstyr er viktig fordi det kan vokse farlige bakterier i melkerester (som ikke finnes på gulvet eller på bikkja ;-)). Melkebakteriene drepes imidlertid effektivt ved 70 grader, så hvis du har et oppvaskmaskin med 70 graders program så kan du fint ta flaskene i den. Smukkene annbefales det imidlertid å koke så lenge man bruker de. :-)
Gjest Kira06 Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Nå har jeg aldri hatt melk i flasken, kun vann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå