Gjest Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg smisker fordi jeg vil ha dere på min side. :-) Men, er det sånn at når livet gir dere sitroner, lager dere alltid lemonade? Må man alltid møte de rævva tingene som får en i hverdagen, som er tungt og vanskelig? Må man ALLTID kjempe, eller er det tillatt og ta en pause? Om en har mulighet, kan man ta en omvei rundt en kjip ting, selv om man vet man får den samme kjipe tingen en gang i fremtia? Kan man ta omveien, bare fordi man er sliten, eller lurer man bare seg selv? Blah... :-/ Ingen skjønner nok noe. Jeg er bare så lei av å kjempe mot noe som alltid kommer tilbake igjen og igjen. Og denne gangen kunne jeg ønske jeg kunne ta den lette utveien og bare være klar til kamp neste gang. Men det er kanskje å lure seg selv.
tante grusom master of law Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Hvis det dreier seg om en ting som blir verre og verre jo lenger man utsetter så ville jeg tatt kampen med en gang. Ellers synes jeg også det er greit å bli ferdig med ting, og således slippe å ha kjedelige ting hengende over meg. Men noen ganger er det jo greit å forberede seg skikkelig for å kunne banke kjedeligheten ned i støvlene en gang for alle. Lykke til uansett:)
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Hvis den kjipe tingen ikke vokser av å bli utsatt så gjør for guds skyld det. Man skal overleve. En dag av gangen. Kanskje kjipetrollet en dag treffes av sola og sprekker.
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Nei, det vokser ikke ved å bli forbigått en gang. Eneste jeg tenker er at det kanskje svekker moralen min og at jeg blir fristet til å gjøre samme omveier flere ganger. Om noen skjønner min dype greie i dag så ære være til dere. Ikke den helt beste dagen gitt.
Gjest yrild Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Wow nå skjønte jeg plutselig at det er krangle man skal "henge" på :-) 3 reflekterte innlegg etter hverandre! Ville tatt tyren ved hornene så lenge du har kraft til det, men hvis du kjenner at du egentligt ikke har kraft ville jeg ikke akkurat sloss med oksen med bare nevene... ;-)
Ikkelektuell Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Dersom denne lette utveien som du snakker om i dette tilfellet ikke leder til noe annet enn (frykten for) svekket moral, så burde du kanskje heller jobbe med å roe ned forventningene du har til deg selv.
Gjest Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Åh, takk for et herlig svar Bærkorg. :-) Der traff du spikern med slegga, hammern og alt annet. Yrild; det er sant. Jeg tar heller tyren med hornene når jeg iallefall har fått boksehanskene på plass. :-) Jeg går omvei, blir nok en fin tur. :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå