~sjiraff~ Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Og som ikke er potetsalat? Skal forøvrig serveres til grillmat.
Iiiiik Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Kanariske poteter? Små poteter kokes med skall i en kjele med masse masse grovt salt. Da blir de rynkete og nokså salte, men det er veldig godt :-) http://www2.frukt.no/oppskrift.aspx?artid=7145
~sjiraff~ Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2010 Det har jeg prøvd en gang uten å riktig få det til, kan jo prøve en gang til. Men de kan serveres kalde? Og må jeg ha den opprinnelige grønne og røde sausen eller kan de fint serveres med rømmedressing og cajunsaus?
Iiiiik Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 De kan fint serveres kalde. Jeg dropper den sausen som skal være til og serverer de enten med aioli eller rømmedressing.
Gjest mphs Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=7175 Den trenger ikke serveres straks som det står, men gjerne romtemperert. Har brukt denne til grillmat selv.
Studine mevik Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Ovnsbakte amandine poteter med salt og pepper. De kan varmes opp igjen og er fortsatt like gode
~sjiraff~ Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2010 Da skal jeg prøvelage en runde med sånne, da jeg ser på oppskriften er det nok fare for at jeg brukte altfor lite salt sist jeg laget det.
~sjiraff~ Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2010 Den så veldig god ut, og moren min skal allerede bidre med en stor porsjon potetsalat basert på olje )
~sjiraff~ Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2010 Skal ikke bruke tid på kjøkkenet de siste timene, sp kan ikke ha noe som må varmes opp. Men takk for tips )
Gjest irismor Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Ettersom du skal servere grillmat til 30 så antar jeg at du har stor grill =0) Hva med å grille poteter? Du kan enten lage bakte poteter ved å pakke inn poteten i folie og legge den i grillkullet. Blir kanskje litt mye med 30 poteter i kullet. Når vi griller så pleier jeg å skjære poteter i tynne skiver og legge i folie sammen med løk skjært i skiver. Hell over litt olje og krydre med noe godt krydder. Pakk så sammen folien og la den ligge på grillen i 15-20 minutter.
~sjiraff~ Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2010 Det er 50 gjester og tre griller. Men tror kjøttet tar såpass med tid at poteter på grillen blir vasnkelig. Bruker å lage noe lignende da vi griller og det er veldig godt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå