Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 ser desverre ingen ende på denne smerten enda det bare har vart i ca 3 dager. driver å luft tørker litt, men har så mye melk at de leker jo overalt, og smører med pur lan (eller hva nå det heter). bruker skjold, det har jeg brukt fra dag 1 pga vanskleig å få tak uten.
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 hold ut, den fjerde dagen var absolutt verst for min del..Så begynte det å rette seg Håper det er tilfelle for deg også !
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Jeg hadde også det. Mye av årsaken her var nok brystbetennelse og kort tungebånd på junior, nmoe som gjorde at han ikke fikk riktig tak når han sugde. Blodet rant hos meg... Det som var redningen på videre amming for min del, var elektrisk brystpumpe. Brukte det i 2 døgn, ammet ikke, og ga morsmelka fra flaske. Da fikk vortene mine roet seg nok til at smerten ikke lenger var uutholdelig.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Meg som la inn den uten tekst, kløna litt.. Ai ai ai, føler med deg!!!! Heeeelt jævlig når det står på. Det er nok veldig individuelt hvor lenge det varer.. Tok ikke fire dager for meg altså.. Er du veldig lys i huden, så tar det litt tid. Bruk purelan og lufttørk. Prøv å avlaste med pumpe om det er bedre, eller håndmelking. Sprit alltid henda før du tar på puppen så du ikke får infeksjon. Kaldt kan lindre og du får kjøpt hydrogelpads på apoteket (de er litt dyre). Andre syns varme funker bedre, prøv ren, varm klut. Hold puppen varm med ullinnlegg, de blir mer såre om du er kald. Prøv også å få i gang utdrivningsrefleksen før du legger til (enten ved å stryke på puppen og deretter forsiktig håndmelke ut litt, eller få legen til å skrive ut oxytosinspray til deg. Da slipper du de første harde takene til baby). Lykkeønsker sendes din vei; nå!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Som en over skriver; riktig smmeteknikk er superviktig! Men ofte er det babyens munn som er for liten. Men de vokser heldigvis raskt Få hjelp til teknikken på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 takk for svar, får bite tenna sammen litt til da..:-S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå