Gå til innhold

Mat i barnedåp. Er dette "lov"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns ikke det er så ille å følge gamlemotens festmat heller jeg.

Dra til Trøndelag og omegn så får du kanskje Sodd (veldig mye likt lapskaus), her på vestlandet hvor jeg bor er det saltakjøtt og ball (altfor ofte for min smak som er østlending) eller noen andre saueretter, nordpå får du kanskje fisk, i Voss serveres muligens smalahove som festmat - så hva er galt med gryterett egentlig?

Det er godt, lett å lage, koster ikke skjorta, man metter mange, får god tid til gjestene sine siden den kan lages i forveien og varmes opp, samt at jeg tror færre gjester misliker gryterett enn noe av det andre nevnte her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig å ha sushi i barnedåp? Da hadde jeg gått sulten hjem, i alle fall :-( Det er ikke mye mat jeg absolutt ikke klarer å få ned, men sushi er definitivt det.

Synes gryterett hørtes kjempegodt ut, og når du serverer en salat med litt spennende ingredienser og godt brød ved siden av, skulle ingen ha grunn til å klage.

Vi hadde koldtbord og tapas i vår dåp, og kommer til å ha det igjen, fordi vi ELSKER koldtbord og tapas :-) Vi har nemlig IKKE koldtbord hver dag på jobben (hvor mange har det?)

Skrevet

Hurra for gryterett! Med så mnge barn, synes jeg det høres veldig fornuftig ut! Alle liker gryte/lapskaus. Og med kaker til kaffen, blir det jammen meg høytidelig og flott nok allikevel.

Vi hadde gryte i dåpen til størstemann og lapskaus til andremann. Beggge deler ble spist helt opp, både barn og voksne koste seg.

Skrevet

Synes det høyres godt ut med heimelaga gryterett med tilbehør. Hadde vorte meir glad for det enn snittar eller steik. Det trur eg barna i familien vil vere og:-)

Skrevet

Du skrev også at dere vil bli 14 unge og 12 voksne..

Velger ikke de unge mye heller gryterett enn noe annet fancy greier? :)

Skrevet

Det dere har lyst å servere høres godt ut i mine ører ihvertfall.

Hvem som bestemmer om det er lov er vel ingen andre enn dere :)

Skrevet

Høres helt greit ut synes jeg. Dere kan jo sette litt flere salat-saker på bordet, og f.eks hjemmelaget pesto eller aioli. Så lenge dere har skikkelig brød (Landbrød/steinovnsbakt) og ikke billigste sort loff til blir det bra. Alle blir mette og lite stress- hyggelig for alle det!

Skrevet

Det kommer kanskje ann på hvor "seriøs" familie du har... Min familie er litt "laid-back" og synes selskapet er viktigere enn maten, så hos oss ville det vært helt greit å servere gryterett! :o)

Ellers kan jeg tipse om oksestek. Potetene skreller man dagen før og oksesteka skjærer man opp i skiver, pakker i folie og legger i kjøleskap dagen før. Sausen lager du også dagen før.

Da er det bare å sette på stekeovn og kokeplater og så lager maten seg så og si av seg selv... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...