adni Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 hei.driver vurdere litt å ta en sverige tur å handle litt mat og div.men hva bør man egentlig kjøpe.hva er billig og godt i forhold til i norge?vet jo smågodt f.eks.men frosne kyllingfileeter som vi mente var billi før er vel nesten billigere her i norge med first price eller?veldig glad for tips for veldig dårlig erfaring med dette.hva med klær?lego,leker osv?er det billig?
Zitro Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Klær, leker o.l. er lik pris som i Norge, så der tjener du kun kursen. Hvor mye koster FirstPrice kyllingen da? I sverige betaler jeg 129 SEK for 2 kg kylling. Ellers er karbonadedeig billig, maks 49 SEK pr kg. bacon er billig og dem fleste kjøttyper ala svin, okse, o.l. Dopapir kjøper jeg der... 69 SEK for 24 ruller Lambí...
~sjiraff~ Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Kylling er ikke billig nei, FP er mye billigere. Men de har mye større utvalg i ymse ting og tang. Før var vi mye i sverige, men synes mat stadig blir billigere her så turene blir sjeldere og sjeldere. Smågodt får du jo også like billig her, alltid tilbud ett eller annet sted. En sjelden gang i blant vi er der handler vi karbonadedeig, bacon og brusbokser. Kjøper også smågodt, mest fordi det er himmelriket for en 5 åring å gå i godtebutikken å plukke selv. Ellers ser jeg bare etter spennende ting som ikke finnes i min daglige butikk )
~sjiraff~ Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 FP koster 119 kr for 2 kg er ordentlig god. Den billigste kyllingen i sverige er jo bare ekkel (hvertfall de vi har prøvd).
~sjiraff~ Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Ellers er det forøvrig mye "lik" pris på klær, sko og ymse ineriør, noe som betyr at du sparer kursen (ca 15%).
adni Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2010 takk for svar.så da er det egentlig ikke så mye spare på dra til sverige da.tar jo fort fire timer fra her vi bor også.men hva med kvitost da?barberhøvler osv.men klart er jo kosli ta en tur alikevel da for turen sin del.å se om man finner noe spennede.
Zitro Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Ost er det litt å spare på der. Barberhøvler og slike ting til vask av hus, bad og kjøkken er lik pris. Vi bor rett ved grensa så vi er der ca 1 gang i uka. Har du 4 timer en vei, så sparer du nok ikke så masse nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå