Soloho Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Du må kjøpe noe på apoteket å ha i noen dråper. Husker ikke hva det heter, men det vet de på apoteket. Bestemora mi er mester på det der
Mammapudding Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2010 Å? Trodde det bare var zalo og vann, da er det vel ikke så rart at jeg ikke får det til:) Noen som husker hva det heter?
Mammapudding Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2010 Kommer å sjekker om du har fått svar etter jeg har lagt Leah. Takk for at du gidder
Ugl@ Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article451159.ece Oppskrift på såpebobler 0,5 dl Zalo 1 3/4 dl kaldt vann 5 dråper glyserol (glyserin), kjøpes på apoteket bitte litt sukker Du må kanskje tilsette et par dråper ekstra glyserol eller sukker for at såpeboblene skal bli seige. Såpeboblevannet virker best når det får stå noen timer, helst opptil noen dager. Tips: Har du ståltrå kan du forme såpebobleformer, både store og små. Hvis du bøyer en kleshenger av ståltråd til en runding, får du gigastore bobler.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 brukte aldri noe annet enn zalo og vann da jeg var lita, men husker ikke blandingsforhold. Men kan kanskje huske at vi fyllte disse små såpeboble"flaskene" minst 1/3 med zalo før vi fylte resten med vann
Kamomille Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Jg har forsøkt denne oppskriften flere ganger, og får det fortsatt ikke til... Mine blir aldri seige nok..... har gått over til å kjøpe ferdig såpeboblemix i litersflasker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå