Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Inspirert av tråden om mannen som straffer ungen ved å holde ham fast når han får raserianfall: Gutten min på 2,5 år har aldri hatt raserianfall, er han for liten ennå? Han kan gråte og være sint, men er aldri hysterisk der han slår/ kaster ting/ ødelegger osv.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Når foreldrene deres begynner å bli urimelige.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Vår har begynt nå, 1 år og 5 mnd... Har vært mye syk og er nok sliten samtidig som det blir alt for lite leking med andre barn og mye oppbygget frustrasjon. I går ville han ha banan, men vi hadde ikke banan og da gikk han helt i lås, hylskrek i nærmere 40 minutter... må innrømme at både mannen og jeg prøvde ut alt (unntatt å overse ham for det går ikke med en som kaster seg så hardt han kan med hodet først i gulvet...), men det eneste som hjalp var bæresele og frisk luft (han elsker bæresele, det ville neppe fungert på en som ikke liker det!). Tror barn akkurat som oss voksne har veldig forskjellig temperament, så det er fullt mulig du slipper så mye raseri :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Huffda, han ville virkelig ha den bananen, he he :-) Er nok ikke noe moro når de blir så sinte at de skader seg selv nei. Ja, da har vi vel kanskje sluppet billig unna, selv om han har temperament nok. Vi får håpe han holder seg såpass rolig!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Hm, vesla på 8,5 mnd får raserianfall og har fått det en stund. De andre var også under året når de begynte. Tror nok du bare har fått et barn med et særdeles rolig temperament. Vi har nok 4 hissigpropper ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Mine er 5 og 6 år og har aldri fått raserianfall. De kan selvfølgelig gråte og være sinte, men ikke hysteriske... Det har vel også litt å si hva de er vant med fra foreldrene...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Her begynte eldste med slike raserianfall når hun var rundt 19 mnd. På det værste kunne hun holde på i 2 timer. Yngste er nå nettopp pasert to, men har ikke slike raserianfall selv om hun også kan bli litt sint. Håper vi slipper unna det værste med henne. Eldte kan fortsatt få slike raserianfall(4,5 år), men de varer ikke så lenge nå.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Det verste er at "alle" sier at han er en liten hissigpropp og slektes på mora si (er nok litt hissig jeg også i blant, ja...) Men selv om han kan bli sint og gråte, har han aldri prøvd å skade seg selv eller andre eller gjenstander for den saks skyld, har liksom aldri vært behov for å holde ham fast. Så da er han vel hissig uten å være så voldsomt utagerende, rett og slett:-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Må si meg sterkt uenig i den teorien. Verken mannen min eller jeg er noe videre hissige av oss, vi hever aldri stemmen til hverandre om vi er uenige og svært sjeldent ovenfor barna (med mindre vi roper på dem så klart). Ingen av oss får raserianfall, kaster ting el, tvert i mot er vi nok uvanlig rolige, MEN vi var visst ganske hissige og sta som barn begge to. Mannen skal visst nok ha fått veldige raserianfall som barn, jeg var mer sånn som var supersta og kunne holde ut i timesvis og stå på mitt selv om det til slutt førte til enorme ulemper for meg selv. Så det kommer nok fra foreldrene ja, men gjerne ikke av hva barna ser, mer av gener fra hvordan foreldrene var som barn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå