Gå til innhold

Trenger tips til å få i 2-åring medisin (penicillin med fruktsmak...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 22 mnd har fått halsbetennelse, og etter nesten en uke med feber må hun begynne på penicillin. Hun nekter imidlertid - og dette skal vi liksom få i henne tre ganger daglig. Ikke lett! Har prøvd å lokke med allverdens, men hun vil ikke engang ha godteri i premie etterpå (hun har jo ikke spist på mange dager, og matlysten er ikke tilstede når det gjelder godterier heller)...

Noen tips?

Prøvde til slutt å tvinge det i henne med engangssprøyte (desperat mamma!), men medisinen kom sprutende i retur rett i ansiktet mitt.. Festlig!

ALLE tips og erfaringer tas i mot med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bland den i fruktmos!!! De forskjellige begerene som selges til småbarn. Den med røde bær er veldig god :-)

Skrevet

Takk for tips. Skal prøve det når hun begynner å ville spise noe igjen...nå vil hun ikke ha noe, ikke engang is...(og DET er sjelden, det..)

Skrevet

Blandet den med saft her og ga den på sprøyte i 2 omganger.. eneste som funket her for å hindre brekninger og oppkast.. Ga det før maten!

Skrevet

hold for nesen samtidig som du sprøyter inn, da må hun svelge. Eneste måten som funket her, var ganske fortvilt etter at min kastet opp to ganger, så fikk tipset av en venninne, og det funket med en gang. Eneste r at d kan være litt vanskelig, så en fordel at man kanskje er 2...

Skrevet

Har du spurt om å få imacilin??(tror det skrives sånn) den er en medisin med jorbær smak, like effektiv, jeg har brukt den til datteren min, men er få leger som skriver den ut fordi den er litt dyrere virst nok...

jeg vet hvordan det er å skal gi små barn medisin, men hjelper ikke å blande så mye heller for smaken går ikke vekk..

be om å få imacilin evt neste gang dere trenger det...

Skrevet

supertips her - om ikke så sundt.... vi har slitt veldig med f.eks hostesaft. men så kjøpte vi noen fruktpastiller, og nå får hun en slik når hun har svelget ned en skje med hostesaft. hun svelger villig i vei, veldig gira på denne pastillen. hun blir snart 2 og er nå god å forhandle med. bla. blir hun gjerne pusset tenner på for å få fluortabletten etterpå. ikke sikkert alle går med på slike forhandlinger da, men verdt et forsøk. lykke til!

Skrevet

glemte å si at fordelen med slik forhandling er at hun ikke blir lurt til å spise noe hun tror hun liker, men her vet hva hun får i seg - for så å få noe godt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...