Verbena Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Så får vi se om det blir noe ut av de tilslutt, eller om mine grønnefingre er evig døde. Har værtfall gjort akkurat som pappa(min private gartner pr. telefon) sa at jeg skulle gjøre! Spennende greier detta gitt!
Gjest sug lut Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Innejord håper jeg? Lykke til, så kan du tralle "oppå lauvåsen veks det jordbær..." hele sommeren.
Verbena Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2010 Jepp! Med litt gjødsel i! har gjort alt som sjefen sa, så da satser vi på at det går bra!
blomstre Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Wow, å så jordbær er jo ganske imponerende. Jeg er fonøyd når jeg klarer å holde liv i ferdig kjøpte. Må se å godsnakke med min som har overvintra og få flyttet den til solsiden :-)
Gjest amandine Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Kan du fortelle meg nøyaktig hva hagesjefen sa?? Jeg fikk mine i posten lørdag og skal så i dag.. Blir såååå spennende! Men det snødde faktisk i dag, så kanskje jeg må starte inne?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 men atte... gjødsel? Må jeg kjøpe meg gjødsel? Jordbærene mine spirer og gror, men det går skikkelig tregt. I helgen fikk jeg flyttet dem over i et minidrivhus (eller brett med plastlokk om du vil.) Håper det setter litt fart i dem. Jeg har lovet bopsibarnet jordbær i hagen og jeg har en følelse av at hun blir litt snurt om det ikke blir noe av.
Verbena Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2010 Jeg har starta på kjøkkenbenken, etter ordre fra sjefen. I såjord(beregna på innebruk, kan å hete kaktusjord fikk jeg beskjed om) som er tilsatt gjødsel for at de skulle få en bedre start. strø striper med frø og vann de ned, sånn at de blir med litt ned i jorda, ikke pakk jord hardt over de for da får de problemmer med å komme opp. Og ha plast over til de spirer.
Gjest amandine Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Ay ay kæpten! Kaktusjord skal i hus pr omgående! Takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå